AcasăAfaceriInflația lovește luxul

Inflația lovește luxul

Primul semnal îl dau producătorii de ceasuri de lux: modelul Big Bang de la Hublot, purtat de Usain Bolt și Jay-Z, va fi oferit în curând cu un preț și mai mare.

Hublot crește prețurile pentru toate ceasurile din gamă, a declarat directorul companiei elvețiene, Ricardo Guadalupe. Creșterea costurilor materiilor prime pentru aur și diamante va duce la majorări de preț cu până la 4% în aprilie sau mai, precizează el.  Produsele Hublot se vând în medie cu aproximativ 20.000 de franci (21.500 USD).

„Aproape toți furnizorii noștri cresc prețurile”, a spus Guadalupe, menționând că și costurile pentru oțel și titan sunt în creștere. Furnizorii de diamante, de exemplu, au crescut prețurile cu 10% până la 15%.

Decizia Hublot arată că până și sectorul de mare lux se confruntă cu inflația pe fondul creșterii prețurilor mărfurilor și problemelor lanțului de aprovizionare cauzate de pandemie.

Cu toate acestea, exporturile de ceasuri elvețiene au revenit la niveluri record în 2021, pe fondul vânzărilor puternice în Statele Unite și China.

De asemenea, Pietro Beccari, CEO-ul Dior, a declarat pentru Bloomberg că brandul francez va trebui să crească prețurile datorită costurilor impuse de furnizori.

Miliardarul Bernard Arnault, care conduce LVMH, proprietarul Hublot, a sugerat că grupul va fi “rezonabil” cu clienții săi în ceea ce privește creșterile de preț, “dar unele produse dorite vor fi vândute mai scump”.

Aceeași politică pare să o urmeze și Chanel, care a anunțat creșterea prețurilor pentru modelele sale de genți.

Industria bijuteriilor se confruntă cu aceleași probleme de aprovizionare, companiile miniere majorează costurile de exploatare a aurului și pietrelor prețioase, iar directorul companiei de diamante De Beers, Stephen Lussier, estimează majorări de prețuri pentru 2022.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
312 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger