AcasăAfaceriIndustria luxului rămâne fără consumatorii Bling Bling

Industria luxului rămâne fără consumatorii Bling Bling

După ce China a ieșit din primul val de blocaje Covid-19 la sfârșitul lui 2020, cumpărătorii au luat cu asalt magazinele Hermes și Louis Vuitton. Așa-numitele lor „cheltuieli de răzbunare” au alimentat o revenire a vânzărilor de bunuri de lux în acest an. Dar s-ar putea ca petrecerea să se oprească.

Ultimele săptămâni au adus câteva semnale îngrijorătoare din partea Chinei: cazurile Covid cresc, vânzările cu amănuntul încetinesc, iar o represiune guvernamentală asupra anumitor sectoare de creștere și comentariile președintelui Xi Jinping despre necesitatea unei „prosperități comune” nu fac casă bună cu achizițiile extravagante.

Deși americanii au cumpărat și mai multe ceasuri Cartier și genți de mână Gucci, consumatorii chinezi sunt principalul motor al vânzărilor globale de bunuri de top.

Dacă cererea de la marii cheltuitori ai țării începe să se evapore, aceasta ar avea consecințe grave pentru casele de lux.

Recuperarea Chinei după pandemie pare să încetinească odată cu răspândirea varaintei Delta în țară. Trenurile au fost suspendate în diferite provincii, iar unele aeroporturi au fost închise temporar. Rezidenții sunt sfătuiți să limiteze călătoriile la strictul necesar.

În plus, inundațiile recente din centrul Chinei au afectat destul de puternic cererea consumatorilor.

Restricțiile de călătorie împiedică planurile mărcilor de lux de a-și extinde prezența pe insula Hainan, o provincie refăcută pentru a deveni un mare port de liber schimb.

Controlul guvernului asupra firmelor de tehhologie și internet afectează încrederea consumatorilor și a întregii comunități de afaceri.

Încercările de redistribuire a bogăției ar însemna creșterea impozitelor asupra consumatorilor VIP, persoane care achită peste 120.000 de dolari pe an pentru bunuri de lux – și reprezintă un sfert din cheltuielile totale chinezești, potrivit analiștilor de la Jefferies.

Consumatorii chinezi  sunt responsabili pentru aproape jumătate din piața globală a luxului în acest an, comparativ cu 37% în 2019.

Swatch, Burberry, Richemont și Prada sunt printre companiile celei mai expuse riscurilor în China, dar influența excesivă a țării pe piață înseamnă că niciun grup nu va putea scăpa de problemele din “regatul bling”.

Singura excepție poate fi LVMH, mai puțin dependentă de China, cu majoritatea vânzărilor în America de Nord și Europa.

Dar și aceste continente se confruntă cu presiuni: creșterea cazurilor Covid, probleme de aprovizionare și un mediu de retail slăbit de blocări și restricții – nu e tocmai ce își dorește piața mondială de lux.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
355 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger