Cauta

Industria croazierelor încă navighează în ape agitate

Soții Maureen și Richard Pepper s-au îmbarcat pe MSC Virtuosa, o navă  gigant cu o capacitate de 6.334 de persoane, într-o călătorie dus-întors de patru zile de la Southampton, cu o singură oprire la Portland, la aproximativ 70 de mile de-a lungul coastei de sud a Angliei. Un număr limitat de pasageri – 1.000 – erau la bord, toți supuși măsurilor anti-Covid. Nu e tocmai croaziera ideală.

“A trebuit să purtăm măști peste tot, inclusiv în timp ce ieșeam pe punte.A fost o nebunie absolută”, a declarat Maureen pentru BBC.

Măsurile stricte anti-Covid pe fiecare navă sunt principala problemă cu care se confruntă o industrie care este disperată să se redeschidă pentru călătorii –  și limitează în mod serios numărul de pasageri.

Situația din acest sector este cel mai bine arătată de performanța financiară a celei mai mari companii de linii de croazieră, gigantul american Carnival: în 2019 a realizat un profit de 3 miliarde de dolari, în timp ce în 2020 a raportat o pierdere de 10 miliarde de dolari, după ce veniturile sale au scăzut cu 73%.

Carnival a trebuit să asigure investiții de 26,3 miliarde de dolari ca să rămână pe linia de plutire.

MSC Virtuosa a fost oprită recent de la andocare în portul scoțian Greenock, deoarece restricțiile Covid ale Scoției sunt diferite de cele din Anglia.

Cu astfel de probleme dificile se vor confrunta și navele  de croazieră ancorate în Caraibe sau Mediterana, navigând într-o serie de națiuni și teritorii cu reguli diferite.

“Regulie și restricțiile sanitare în continuă schimbare vor afecta industria croazierelor, care va fi dependentă de programul mondial de vacinare cel puțin încă un an, în funcție de virus și de variantele sale”, spune Sheela Agarwal, economist la Plymouth Business School.

Situația din Florida, centrul mondial pentru industria liniilor de croazieră, complet închisă în ultimele 15 luni în SUA,  înrăutățește lucrurile: Centrele pentru Control și Prevenire a Bolilor, insistă că 95% dintre membrii echipajului și pasageri trebuie să fi avut două vaccinări înainte de a putea participa la o croazieră.

Unele firme de croazieră amenință să-și mute navele din porturile lor de origine din Florida – cum ar fi Miami, Fort Lauderdale și Tampa – în New Orleans în Louisiana sau Savannah în Georgia.

În plus, marile linii maritime turistice cheltuie în prezent sume uriașe în publicitate pentru a-și recâștiga reputația și clienții, deși marea majoritate a navelor nu sunt folosite.

Ultimele stiri

  • S-a aflat! Dorian Popa, trimis în judecată după ce a fost prins la volan sub influența substanțelor interzise/Ce pedeapsă riscă
  • Drumul spre Grecia, „pavat” cu capcane. Ce ar trebui să cunoască românii care merg acolo în vacanță: „Apoi te trezești cu amendă acasă”
  • PNL, locul 1 în sondaje pentru alegerile locale din Ardeal și Banat
  • Tudose, optimist că Firea poate câștiga Primăria Capitalei: „La preşedinţie s-au pierdut alegeri în ultima seară”
  • Comunicat de presă FARINA COMPANY SA
  • Vremea s-a dezlănțuit! Vijeliile au făcut prăpăd în mai multe zone ale țării – FOTO/VIDEO
  • Zona de sub pasajul rutier de la Mihai Bravu a fost îmbrăcată cu rulouri de gazon
  • Poza Zilei
  • Horoscop 4 iunie 2024 – Este o adevarata zi de sarbatoare pentru tine
  • Polonia a arestat 18 colaboratori ai Rusiei și Belarusului
  • Exit mobile version