AcasăAfaceriIndustria aviației globale, pe ruta cotită a redresării

Industria aviației globale, pe ruta cotită a redresării

O revenire la nivelurile de dinainte de pandemie va continua și anul viitor, din cauza cererii puternice de pasageri, dar temerile de recesiune, războiul în Ucraina și izolarea Chinei sunt pe radarul companiilor aeriene.

În 2022, industria aviatică mondială a trasat o cale de zbor spre redresare după criza Covid-19, cea mai gravă  din istoria sa, cu un boom al cererii de transport și cu tarife foarte mari, pe măsură ce restricțiile s-au relaxat.

Companiile aeriene, aeroporturile și companiile aerospațiale au început să facă angajări în ritmuri record, adăugând capacitate, reluând rutele, reparând bilanțurile și – pentru unele – revenind pe profit după aproape trei ani de stagnare.

Inflația record în economiile occidentale, creșterea ratelor dobânzilor, fluctuațiile valutare nefavorabile, prețurile mai mari ale combustibilului pentru avioane și problemele lanțului de aprovizionare care întârzie livrările de aeronave se numără printre provocările cu care se confruntă companiile aeriene.

Cu toate acestea, redresarea puternică, deși neuniformă, va continua până în 2023, cu grade diferite în diferite regiuni ale lumii, deoarece cererea de călătorii continuă să crească, iar capacitatea rămâne limitată, potrivit executivilor și analiștilor din industrie.

„În linii mari, sunt optimist că numărul de locuri și cererea de călătorii internaționale se vor menține puternice și anul viitor. Capacitatea nu a revenit încă la nivelurile de dinainte de pandemie”, a declarat Tim Clark, președintele companiei aeriene Emirates, pentru The National. În plus, “există semne că China, ultima mare piață de consum, se redeschide în sfârșit și va stimula, de asemenea, cererea”. Pentru aviație, “tema redresării va continua în 2023”.

Industria aviației este prognozată să obțină în mod colectiv un venit net de 4,7 miliarde de dolari în 2023 – prima dată când va reveni pe profit din 2019, potrivit ultimului raport al Asociației Internaționale a Transportului Aerian (IATA).

Deși pare un profit modest, mai puțin de o cincime din nivelurile din 2019, este totuși o evoluție semnificativă în comparație cu pierderea uluitoare de aproximativ 187 de miliarde de dolari pe care a suferit-o în timpul pandemiei din 2020 până în 2022.

 

 

author avatar
Radu Jacotă Redactor
122 afisari

2 COMENTARII

    • -printre randuri ne anuntza ca aviatzia mondiala
      va apartine arapilor,
      vezi trimiterea la Emirates;
      probabil pt. ca avioanele necesita petrol…..
      (mai departe ne putem gandi la „haraci”,
      aia o duc bine,au poligamie da’ nu prea au femei….)

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger