AcasăAfaceriIndustria auto europeană dă semne că-și revine. Cum a arătat piața în...

Industria auto europeană dă semne că-și revine. Cum a arătat piața în ultimele luni

industria autoIndustria auto europeană dă semne că-și revine. Cum a arătat piața în ultimele luni / FOTO: Reuters

Industria auto a fost grav afectată de pandemia de coronavirus. Vânzările de mașini noi în Europa au scăzut cu 17,6%, față de aceeași perioadă a anului trecut, arată Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA).

Înmatriculările au scăzut în iulie și august, dar nu la fel de mult ca în lunile anterioare, au arătat joi datele producătorilor de automobile, indicând o redresare lentă în sectorul auto european, care a fost puternic lovit de criza coronavirusului.

În luna iulie, înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 3,7% față de anul anterior, până la 1.281.740 de vehicule în Uniunea Europeană, Marea Britanie și țările Asociației Europene a Liberului Schimb (EFTA), arată statisticile Asociației Producătorilor de Automobile Europene (ACEA).

Efectele pandemiei

Vânzările au scăzut cu 17,6% în luna august, până la 884.394 de vehicule, când toate țările din blocul comunitar, cu excepția Ciprului, au înregistrat pierderi față de anul precedent. O veste bună e faptul că aceste scăderi nu au fost mai mari decât cele din iunie, 24,1%, și mai, 56,8%.

Vânzările Grupului Volkswagen au scăzut cu 24,2% în luna august, în timp ce Renault a raportat scăderi de 22,8%, potrivit Reuters. Producătorul auto BMW a înregistrat o creștere cu 6,3%, în timp ce vânzările rivalului Daimler au scăzut cu 17,4%.

În primele opt luni ale anului, vânzările au scăzut cu aproximativ o treime, întrucât pandemia coronavirusului i-a obligat pe producătorii de automobile să închidă showroom-urile în toată Europa.

Pierderi de zeci de miliarde de dolari

Industria auto mondială a înregistrat pierderi de zeci de miliarde de euro în trimestrul al doilea al anului din cauza pandemiei. Informațiile au fost publicate de firma de consultanță EY, potrivit agenției de presă DPA.

Pierderile operaționale înregistrate în al doilea trimestru de cele mai mari 17 producători auto se ridică la 11 miliarde de euro, după ce în trimestrul al doilea al anului trecut aceleași companii raportaseră un profit de 22 de miliarde de euro.

Dintre cei 17, numai 6 au înregistrat profit în perioada cuprinsă între aprilie și iunie 2020, Tesla fiind singurul care a obținut rezultate mai bune în 2020 decât a făcut-o anul trecut. Potrivit EY, Tesla a fost în trimestrul doi al anului cel mai profitabil producătoru auto din lume.

author avatar
Andreea Vlad
173 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger