Cauta

Industria auto: electrificare sau dispariție

Acest ultimatum a aterizat în timpul verii pe ambele părți ale Atlanticului, pe fondul eforturilor de ecologizare a transporturilor, dar a declanșat o nouă luptă politică în ceea ce privește termenii și ritmul tranziției.

“Cred că este corect să spunem că nu există o altă opțiune pentru producătorii auto globali decât trecerea rapidă la vehiculele electrice”, a spus Peter Mock, cercetător la Consiliul internațional pentru transport curat.

Direcția de deplasare este clară, dar va avea loc o luptă în această toamnă între membrii UE și un bloc puternic de producători auto, conștient de importanța economică și umană a acestui sector.

În iulie, Comisia Europeană a prezentat propuneri a pune capăt vânzării de mașini noi pe benzină și diesel în întreaga UE începând cu 2035, solicitând ca numai cele cu emisii zero să fie vândute după această dată.

Acest lucru este văzut ca un mandat indirect pentru vehiculele electrice și o sentință de moarte pentru alte tehnologii, cum ar fi gazele naturale, biodieselul și hibridul-electric.

În august, președintele Joe Biden a declarat bateriile ca fiind viitorul industriei auto americane și a stabilit planuri pentru a se asigura că jumătate din vehiculele noi vândute în SUA până la sfârșitul deceniului sunt alimentate cu baterii.

Este deja clar că cererea de vehicule electrice se accelerează. De mult timp pe o piață marginală, vânzările au crescut în ciuda unei scăderi induse de pandemie în numărul total de înmatriculări auto.

La nivel global, vehiculele electrice au atins acum 7% din piață, potrivit consultanței Wood Mackenzie, deși o mare parte din aceste vânzări sunt concentrate în țări mai bogate din UE și China. Încă departe de ceea ce este necesar pentru decarbonizarea transportului rutier.

Reglementări de la zero

Pe de o parte, Țările de Jos, Danemarca și Austria au făcut lobby în acest an pentru ca Bruxelles să stabilească o data de încheiere a combustibilor fosili.

De cealaltă parte se află industria auto europeană, cu cele 2,6 milioane de locuri de muncă: Germania, Franța și Italia, împreună cu țările din Europa Centrală, precum Republica Cehă, România, Polonia, Slovacia și Ungaria, care și-au construit o mare parte din prosperitatea lor post-comunistă în industria auto.

Pe măsură ce Parlamentul European și Consiliul vor finaliza standardele UE în materie de CO2 pentru autoturisme și autoutilitare, grupul de țări producătoare va cere să obțină cât mai mulți ani posibil vehiculele rentabile pe benzină și diesel.

De asemenea, Comisia lucrează la actualizarea standardelor sale de poluare a autovehiculelor Euro 7.

Acestea vor reglementa totul, de la oxizii de azot din țeava de eșapament până la particulele de la frâne și anvelope, consolidând în continuare ideea de dispariție a  motoarelor cu ardere internă.

Ultimele stiri

  • Presa din Iran anunță începerea armistițiului cu Israelul
  • Scumpirea cărților: cum condamnă Guvernul România la ignoranță fiscalizată
  • Caricatura Zilei
  • Horoscop 24 iunie 2025 – Familia, partenerii și prietenii vă vor fi o companie plăcută
  • Alege ce citești
  • PSD, campion la mersul pe loc
  • Noua consolidare fiscală, biruri puse doar pe populație
  • Va supraviețui ayatollahul Khamenei?
  • Agricultorii români îi dau peste nas Ursulei. ”Nu mâncăm armament, ci hrană produsă de fermieri”
  • Trump îl va înlătura pe șeful celei mai puternice bănci centrale din lume?
  • Exit mobile version