AcasăAfaceriIndia, noul El Dorado pentru ceasurile elvețiene?

India, noul El Dorado pentru ceasurile elvețiene?

Producătorii elvețieni se lansează în asalt în India, în urma unui recent acord de liber schimb care va deschide treptat această piață uriașă

Producătorii elvețieni se lansează în asalt în India, în urma unui recent acord de liber schimb care va deschide treptat această piață uriașă.

În timp ce unele mărci se află în faza de start, altele își mai acordă puțin timp pentru a vedea dacă India va deveni sau nu un nou El Dorado.

„India reprezintă un potențial enorm”, a declarat pentru AFP Yves Bugmann, noul președinte al Federației de Orologerie, la Salonul de la Geneva, care și-a închis porțile luni seara.

În pofida celor 1,4 miliarde de locuitori, India nu a ocupat decât locul 22 în ceea ce privește exporturile de ceasuri elvețiene în 2023. Valoarea exporturilor în această țară s-a limitat la 218,8 milioane de franci elvețieni (224,8 milioane de euro), cu mult în urma Chinei (2,7 miliarde de franci) și a Statelor Unite (4,1 miliarde de franci).Taxele ridicate au descurajat mult timp mărcile de ceasuri, în special pe cele mai scumpe.

După 16 ani de negocieri, Asociația Europeană a Liberului Schimb – care reunește patru țări, printre care și Elveția – a semnat, la începutul lunii martie, un acord de liber schimb care „va reduce progresiv taxele vamale pe o perioadă de șapte ani”.

Într-un studiu publicat în octombrie, firma de audit Deloitte a estimat că exporturile de ceasuri elvețiene în India ar putea depăși 400 de milioane de franci până în 2028. Iar țara ar putea urca în „top 10” al piețelor lor în decurs de un deceniu, datorită clasei de mijloc în creștere.

Patek Philippe aude „muzica viitorului”

Unii producători elvețieni, printre care H.Moser, vor să se pregătească de pe acum. „Există un apetit uriaș și trebuie să fii primul care se remarcă”, spune Eduard Meylan, proprietarul acestei mărci, al cărei preț mediu este 40.000 de franci. El s-a asociat deja cu un distribuitor local și speră să deschidă anul acesta un magazin în New Delhi, „înainte de Diwali”, festivalul hindus care se desfășoară anul acesta de la sfârșitul lunii octombrie până la începutul lunii noiembrie.

Potrivit lui Thierry Stern, președintele Patek Philippe, „India va fi cu siguranță o muzică a viitorului, dar  va fi interesantă mai ales pentru brandurile care produc cantități mari”. Deși Patek Philippe produce doar 72.000 de ceasuri pe an, ceea ce se traduce prin liste de așteptare lungi, există clienți bogați în India, mai ales în rândul vedetelor de la Bollywood și sportivilor.

Raymond Weil, cu o prezență de lungă durată în India, este încântat de acordul de liber schimb, care îi va facilita profiturile. „Bunicul meu a fost deosebit de atașat de piasța indiană și s-a extins acolo încă din anii 1980”, precizează Elie Bernheim, care reprezintă a treia generație la conducerea acestei afaceri de familie, cu sediul în Geneva. “India reprezintă acum 5% din vânzările noastre”.

author avatar
Radu Jacotă Redactor