AcasăAfaceriÎn ce lume trăiesc giganții luxului?

În ce lume trăiesc giganții luxului?

Chiar așa, sectorul destinat celor mai bogați trăieste într-o altă lume, o altă economie.

„Luxul nu este un indicator pentru economia generală”, a declarat Jean-Jacques Guiony, directorul financiar al LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton.

Nu putea avea mai multă dreptate. Răsfoind actualizările comerciale din al treilea trimestru ale LVMH, ați fi iertat dacă ați crede că lumea nu se confruntă cu tulburări geopolitice, inflație în creștere și piețe bursiere în scădere.

Gigantul bling-bling a raportat o creștere de 19% a vânzărilor, excluzând fuziunile și achizițiile și mișcările valutare până la 30 septembrie. Veniturile din modă și marochinărie au crescut cu 22%. Ambele rezultate au depășit așteptările analiștilor.

Trimestrul al treilea avea să fie întotdeauna un succes de casă, în condițiile în care restricțiile de călătorie s-au relaxat, iar mulți americani se aventurează înapoi în Europa și profită de un dolar puternic.

Iar acum LVMH a stabilit un standard foarte ridicat pentru următorul sezon de raportare – într-un moment în care riscurile sunt în creștere chiar și pentru elitele din industrie.

Deși Europa a strălucit, cei mai importanți factori de stimulare a cererii de vârf sunt consumatorii americani și chinezi. Și există incertitudini considerabile în legătură cu ambii.

Marii cheltuitori din SUA sunt mai vulnerabili la șocuri decât încetinirea creșterii economice, astfel că recentele fluctuații ale pieței bursiere reprezintă o sursă de îngrijorare. De asemenea, este posibil ca unii cumpărători marginali de lux să fie mai atenți cu bugetele lor.

Vânzările LVMH către clienții din China continentală au rămas stabile pe fondul restricțiilor Covid-19. Este o îmbunătățire față de al doilea trimestru, dar departe de o redresare.

Cererea în această piață uriașă rămâne umbrită de blocajele legate de pandemie și de perspectivele economice din ce în ce mai sumbre.

Chiar și atunci când viața va reveni la normal, după doi ani în care s-a oscilat între încuviințări și libertate, nu există nicio garanție că oamenii vor cheltui cu același entuziasm ca atunci când China s-a redeschis după primul val de Covid în 2020.

Orice relaxare semnificativă a restricțiilor din China ar putea duce la creșterea turismului chinezesc în Europa – și la cheltuieli mai mari la Paris sau Milano – deși par încă departe în momentul de față.

În acest context, LVMH pare a fi cea mai bine plasată dintre companiile de lux, spre deosebire de Burberry și Kering. Este cea mai mare și are un bilanț musculos care se îndreaptă spre o poziție netă de numerar la începutul anului 2024, potrivit Bloomberg Intelligence. Asta îi oferă puterea de a investi în marketing, în timp ce alții fac reduceri, și, eventual, de a face achiziții.

Este bine diversificată prin băuturi și frumusețe și deține două dintre cele mai de succes mărci din industrie, Louis Vuitton și Christian Dior.

În cazul în care cumpărătorul de produse de lux își reduce cheltuielile, cum ar fi să cumpere o geantă de mână pe an în loc de două, se va concentra probabil pe brandurile cu cel mai mare prestigiu.

S-ar putea chiar să cheltuiască mai mult pentru acel singur articol. LVMH, rivalul Hermes International sau Prada  ar trebui să beneficieze de această tendință.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
347 afisari

1 COMENTARIU

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger