AcasăAfaceriHugo Boss nu se dezlipește de China

Hugo Boss nu se dezlipește de China

Casa germană de modă se așteaptă ca vânzările în China continentală să continue să crească rapid, în ciuda solicitărilor de boicotare a mărcilor occidentale de către consumatorii chinezi la sfârșitul lunii martie, în urma acuzațiilor de muncă forțată la care este supusă minoritatea uigură pe plantațiile de bumbac din Xinjiang.

Hugo Boss a înregistrat vânzări duble pe piața chineză în primul trimestru și a estimează că acest impuls să continue, în ciuda solicitărilor de boicot, a declarat  directorul executiv Yves Mueller. Cel puțin trei vedete chineze au declarat în martie că renunță la Hugo Boss, iar unii utilizatori de internet s-au jurat să boicoteze marca pentru totdeauna după ce a făcut comentarii contradictorii cu privire la achiziționarea de bunuri și bumbac din Xinjiang. Comparativ cu primul trimestru al anului 2019, cu un an înainte ca pandemia de coronavirus să lovească regiunea, vânzările ajustate în funcție de monedă au crescut cu 29% în China continentală în 2020 și Mueller a spus că această tendință a continuat la începutul celui de-al doilea trimestru din acest an. Per total, Hugo Boss a înregistrat o scădere de 10% a vânzărilor la 497 milioane de euro și un profit operațional de 1 milion de euro, depășind așteptările analiștilor care se așteptau la 442 milioane de euro și respectiv la o pierdere de 28 de milioane. Un alt grup german, Puma, a declarat luna trecută că se aștepta ca vânzările sale să fie afectate de reacția din partea consumatorilor chinezi.

author avatar
Radu Jacotă Redactor