AcasăAfaceriHigh Fashion: ascensiunea designerilor din Europa de Est

High Fashion: ascensiunea designerilor din Europa de Est

Cu vedete precum Rihanna, Justin Bieber şi Billie Eilish care poartă creaţiile sale, casă de modă Nanushka din Ungaria are o recunoaştere la care mulţi designeri pot doar visa.

Nanushka este doar una dintre noile case de modă înfiinţate în estul Europei care şi-au făcut intrarea la vârful industriei mondiale de fashion, prezentându-şi colecţiile pe podiumurile din Londra, Paris şi New York şi vizând pieţele profitabile din China şi SUA.

Odată un mic brand local, Nanushka a înregistrat o creştere de 33 de ori a veniturilor anuale, până la 33 milioane de euro, după ce în 2016 o firmă de private equity a devenit acţionar la casa de modă cu sediul la Budapesta, notează Reuters.

Acum este considerată compania de fashion cu cel mai puternic ritm de creştere din Europa, potrivit listei anuale FT 1000.

Nehera(Slovacia) vine puternic din urmă: creaţiile sale  sunt purtate de staruri de la Hollywood – Keira Knightley, Tilda Swinton şi Marion Cotillard.

Îmbrăcămintea desigerului Magda Butrym(Polonia) este susținută de Megan Fox, Lady Gaga și Hailey Bieber. După ce   a utilizat abordarea de tip „local-first” în 2014 când s-a înfiinţat, casa de modă este acum prezentă pe 40 de piețe, “cu oportunități în creștere în Asia și Orientul Mijlociu”, explică directorul general Jakub Czarnota.

Audiență globală cu Instagram

Aceste firme au în comun crearea unei nișe pe segmentul high fashion, prin intermediul Instagram și altor platforme online. Ajută designerii tineri din afara centrelor internaționale de modă să-și crească audiența globală a unui public care își dorește ceva diferit.

„Fără social media, în urmă cu 15-20 de ani, ar fi fost aproape imposibil să construieşti o mare casă de modă la Budapesta”, spune directorul Nanushka, Peter Baldaszti.

Brandul – care a deschis un magazin în  New York în 2019 și un altul în Londra un an mai târziu, în ciuda pandemiei – consideră că Statele Unite sunt cea mai mare piață a sa, dar țintește în viitor și China.

Firma mamă a casei Nanushka, Vanguards Fashion Group, a preluat în 2020 marca italiană Sunnei pentru şapte milioane de dolari, în cadrul unei strategii destinate creării unui portofoliu de fashion în întreaga Europă.

După căderea comunismului, în 1989, brandurile de lux şi casele de modă din Occident au descins în Europa Centrală și de Est pentru a produce haine și genți, profitând de costurile reduse și mâna de lucru calificată.

Acum, noile case de modă din regiune merg în direcția opusă, vizând un sector mondial al produselor de lux care ar urma să crească de la 309 miliarde de dolari în acest an, până la 383 miliarde de dolari în 2025, graţie cererii venită din partea Chinei şi a generaţiei Millenials, potrivit consultanţei Statista.

„Am început cu o prezentare la Paris dar Instagram a deschis cu adevărat uşile pentru mărcile din ţările care nu erau practic pe harta industriei de fashion”, a declarat Zofia Chylak, fondatoarea producătorului polonez de genţi Chylak. O geantă Chylak produsă din piele italiană costă între 200 şi 250 de euro iar popularitatea mărcii în rândul unor influenceri polonezi care trăiesc peste hotare au ajutat-o să devină un brand global.

În plus, creşterea veniturilor în Europa Centrală a creat o bază stabilă de clienţi locali care îşi permit produse de lux, ceea ce i-a ajutat pe noii designeri din regiune să-și consolideze afacerile de a putea să se uite la expansiunea peste hotare.

„Consumatorii globali sunt interesaţi să descopere ceva nou şi asta oferă mărcilor o oportunitate. Designerii din Europa de Est se pot inspira din cultura şi moştenirea regională pe care să le transpună în produse şi colecţii distincte”, sublinizază Jakub Czarnota.

 

author avatar
Radu Jacotă Redactor
104 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger