Cauta

Gucci în declin? Cine a tras în jos afacerile gigantului luxului

Kering a raportat o scădere cu 7% a vânzărilor în trimestrul al patrulea, deoarece restricțiile de sănătate legate de Covid-19 din China au afectat foarte mult marca sa emblematică Gucci.

Vânzările Gucci au scăzut cu 11% pe o bază comparabilă în această perioadă:  închiderea magazinelor din cauza politicii „zero Covid” a Beijingului a lovit  puternic rețeaua de distribuție a companiei.

Pe lângă dificultățile cu care se confruntă în China – cea mai mare piață a luxului – brandul s-a confruntat cu o încetinire accentuată în ultimii ani. Directorul său de creație, Alessandro Michele, a părăsit brusc casa în noiembrie, după șapte ani în funcție, în urma unor tensiuni cu conducerea Kering. Sabato De Sarno are  sarcina de a da un nou impuls afacerilor.

Misiune dificilă: Gucci, principalul centru de profit al grupului francez Kering, a înregistrat o creștere a vânzărilor în termeni comparabili de doar 1% pentru întregul an 2022, comparativ cu creșteri de două cifre pentru alte mărci sub umbrelă, precum Yves Saint Laurent (+23%) și Bottega Veneta (+11%).

Profitul său operațional curent a stagnat la 3,73 miliarde de euro, în timp ce cel al Yves Saint Laurent a urcat cu 43%, la peste 1 miliard de euro.Performanța Gucci în 2022 nu se ridică la nivelul așteptărilor noastre, a declarat pentru AFP directorul financiar Jean-Marc Duplaix.

Sabato De Sarno urmează să își prezinte prima colecție la în septembrie, ceea ce îi determină pe unii analiști să spună că va mai trece ceva timp până când va reuși să aducă brandul pe linia de plutire. „O lansare care lasă încă semne de întrebare cu privire la cât timp și cât de mult va fi nevoie pentru a avea o influență pozitivă la Gucci”, au subliniat economiștii de la JP Morgan.

Rivalul LVMH, care deține, printre altele, Dior, Louis Vuitton, Sephora și Hennessy, a raportat luna trecută o creștere organică de 9% în trimestrul al patrulea, după un plus de 20% în trimestrul anterior, frânată și de restricțiile sanitare din China.

Pentru 2023, Kering se așteaptă la o „traiectorie de creștere profitabilă”, în ciuda persistenței incertitudinilor economice și geopolitice pe termen scurt. Vizează generarea unui flux de numerar ridicat și o rentabilitate puternică a capitalului angajat.

Ultimele stiri

  • Viitorul unei vieți mai lungi și mai sănătoase: tehnologie, comunitate și wellness sustenabil
  • De la genunchiul lui Vîlceanu la halba de Oktoberfest: Florin Roman între scandalul din Parlament și distracția cu iz bavarez
  • Al treilea război mondial?
  • Sindicatele din administrația publică locală ies în stradă, în București, nemulțumite de măsurile de reducere a personalului. Programul protestului
  • Secretarul general al Guvernului nu crede că e „benefică” o creștere a TVA în sectorul HoReCa: Trebuie o analiză foarte serioasă – VIDEO
  • Tendințele Corporate de Wellbeing în România: Cum se reinventează companiile în 2025
  • Un șofer băut a lovit cu mașina un grup de tineri, iar apoi a plecat de la locul accidentului/Ce s-a întâmplat după ce a fost găsit
  • Femeie depistată având şase cuţite asupra ei, la intrarea în Parlament/Ar fi intenționat să participe la un eveniment/Ce spune AUR
  • Meteorologii ANM au anunțat prognoza. Cum va fi vremea până la mijlocul lunii octombrie
  • Fostul președinte brazilian Jair Bolsonaro, condamnat pentru tentativă de lovitură de stat/ Marco Rubio, reacție-fulger
  • Exit mobile version