Cauta

Gucci în declin? Cine a tras în jos afacerile gigantului luxului

Gucci în declin? Cine a tras în jos afacerile gigantului luxului - Ziarul National

Kering a raportat o scădere cu 7% a vânzărilor în trimestrul al patrulea, deoarece restricțiile de sănătate legate de Covid-19 din China au afectat foarte mult marca sa emblematică Gucci.

Vânzările Gucci au scăzut cu 11% pe o bază comparabilă în această perioadă:  închiderea magazinelor din cauza politicii “zero Covid” a Beijingului a lovit  puternic rețeaua de distribuție a companiei.

Pe lângă dificultățile cu care se confruntă în China – cea mai mare piață a luxului – brandul s-a confruntat cu o încetinire accentuată în ultimii ani. Directorul său de creație, Alessandro Michele, a părăsit brusc casa în noiembrie, după șapte ani în funcție, în urma unor tensiuni cu conducerea Kering. Sabato De Sarno are  sarcina de a da un nou impuls afacerilor.

Misiune dificilă: Gucci, principalul centru de profit al grupului francez Kering, a înregistrat o creștere a vânzărilor în termeni comparabili de doar 1% pentru întregul an 2022, comparativ cu creșteri de două cifre pentru alte mărci sub umbrelă, precum Yves Saint Laurent (+23%) și Bottega Veneta (+11%).

Profitul său operațional curent a stagnat la 3,73 miliarde de euro, în timp ce cel al Yves Saint Laurent a urcat cu 43%, la peste 1 miliard de euro.Performanța Gucci în 2022 nu se ridică la nivelul așteptărilor noastre, a declarat pentru AFP directorul financiar Jean-Marc Duplaix.

Sabato De Sarno urmează să își prezinte prima colecție la în septembrie, ceea ce îi determină pe unii analiști să spună că va mai trece ceva timp până când va reuși să aducă brandul pe linia de plutire. „O lansare care lasă încă semne de întrebare cu privire la cât timp și cât de mult va fi nevoie pentru a avea o influență pozitivă la Gucci”, au subliniat economiștii de la JP Morgan.

Rivalul LVMH, care deține, printre altele, Dior, Louis Vuitton, Sephora și Hennessy, a raportat luna trecută o creștere organică de 9% în trimestrul al patrulea, după un plus de 20% în trimestrul anterior, frânată și de restricțiile sanitare din China.

Pentru 2023, Kering se așteaptă la o “traiectorie de creștere profitabilă”, în ciuda persistenței incertitudinilor economice și geopolitice pe termen scurt. Vizează generarea unui flux de numerar ridicat și o rentabilitate puternică a capitalului angajat.

Ultimele stiri

  • Cele mai frumoase 9 târguri de Crăciun din Europa
  • Vești proaste pentru bugetari! Premierul Bolojan refuză să facă punte între Anul Nou şi Bobotează
  • Noi negocieri la Miami între SUA și Rusia. Americanii vor prezenta un nou plan de pace, revizuit
  • BOR intră în era Netflix: a lansat prima platformă de streaming cu conținut creștin-ortodox din lume
  • Câștigător finala Vocea României 2025. Concurenta lui Tudor Chirilă pleacă acasă cu trofeul și premiul de 100.000 de euro
  • Horoscop 20 decembrie 2025. Universul lucrează în favoarea ta, dar legăturile sociale pot fi puse la încercare
  • Categoria de pensionari care ar putea primi bani în plus în 2026. Ce iau în calcul autoritățile
  • O nouă lovitură cruntă pentru Mihaela Rădulescu! Mama vedetei TV s-a stins din viață
  • Grindeanu: „Pentru mine, de azi începe o nouă etapă la Bucureşti, care va fi dificilă”. Șeful PSD, confesiune de față cu Ciolacu – VIDEO
  • Putin, în conferința sa de presă anuală: „Vrem să punem capăt conflictului prin mijloace paşnice”, dar „nu vedem Ucraina pregătită de discuţii” – VIDEO
  • Exit mobile version