AcasăAfaceriGigantul rețelelor sociale are picioare de lut

Gigantul rețelelor sociale are picioare de lut

Veniturile sunt în scădere, profitul net s-a înjumătățit, iar numărul de utilizatori a stagnat: Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp) trece printr-o perioadă dificilă, dar șeful Mark Zuckerberg își menține obiectivul de a construi un metavers.

Grupul din California și-a văzut profitul net topindu-se la 4,4 miliarde de dolari în trimestrul al treilea (-52% față de anul trecut), iar cifra de afaceri a scăzut cu 4%, la 27,7 miliarde de dolari.Gigantul rețelelor de socializare „stă pe picioare șubrede”, a reacționat analistul Debra Williamson de la Insider Intelligence.Decizia executivului „de a-și concentra compania asupra promisiunilor viitoare ale metaversului i-a distras atenția de la realitatea dură a prezentului.

Meta a îngrijorat piețele încă de la începutul anului, când a anunțat pentru prima dată că a pierdut utilizatori pe rețeaua sa socială inițială, Facebook.

În total, aproximativ 3,71 miliarde de persoane utilizează cel puțin unul dintre serviciile companiei (rețele sociale și mesagerie) în fiecare lună, cu doar 1,6% mai mult decât înainte de vară.

În urmă cu un an, Facebook a devenit Meta și s-a proiectat într-un viitor glorios în care utilizatorii săi se puteau regăsi în metavers, un univers paralel descris ca fiind viitorul internetului.

Dar “Meta în 2022 are prea puțin de-a face cu Facebook în urmă cu un an”, subliniază Williamson. „Nu mai este în frunte în materie de inovație, controlul pe care îl are asupra pieței sale se diminuează, iar promisiunea metaversului, care se află în centrul viziunii lui Mark Zuckerberg pentru viitorul afacerii sale, se confruntă cu apatia consumatorilor, scepticismul profesional și realitățile unei economii globale în declin”.

La fel ca Google (Alphabet), Meta suferă din cauza inflației și a creșterii ratelor dobânzilor, care determină mulți agenți de publicitate să își reducă bugetele de marketing.

În al treilea trimestru, Google a înregistrat cea mai mică creștere a veniturilor din 2013 încoace. Noile reguli ale Apple, care impun ca aplicațiile să ceară permisiunea utilizatorilor pentru a-i urmări și a le trimite reclame, au făcut, de asemenea, ca Facebook și Instagram să aibă dificultăți în a ține pasul.

Luni, producătorul iPhone a anunțat că achiziționarea de „boost-uri”, instrumente care permit promovarea conținutului pe rețelele de socializare, va fi de acum înainte tratată ca o cheltuială în aplicație, la fel ca achiziționarea de bonusuri în jocurile video, de exemplu.

Apple percepe un comision de 30% pentru aceste cheltuieli în aplicație. Prin urmare, Meta va pierde o parte din veniturile din publicitate pe Facebook și Instagram.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
330 afisari

2 COMENTARII

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger