AcasăAfaceriGiganții streamingului pompează miliarde de dolari pe conținut nou

Giganții streamingului pompează miliarde de dolari pe conținut nou

Primele opt grupuri media din SUA intenționează să cheltuiască cel puțin 115 miliarde de dolari pe noi filme și emisiuni TV anul viitor, în căutarea unei afaceri de streaming video care a pierdut bani în ultimul timp.

Aceste investiții uriașe vin pe fondul îngrijorării că va fi mai dificilă atragerea de clienți în 2022, după creșterea alimentată de pandemie în 2020 și 2021.

“Nu există cale de întoarcere pentru companiile streamingului. Singura modalitate de a concura este să cheltuiască din ce în ce mai mulți bani pe conținut premium”, a explicat analistul media Michael Nathanson de la MoffettNathanson.

Potrivit Financial Times, investiția Disney în conținutul streaming este probabil să crească cu 35-40% în 2022. Cheltuielile companiei pentru toate filmele și emisiunile TV noi vor ajunge la 23 de miliarde de dolari, poate chiar 33 de miliarde de dolari, inclusiv drepturile sportive – în creștere cu 32% față de cheltuielile totale pentru conținut în 2021 și cu 65% față de 2020.

Printre programele Disney alocate pentru 2022 se numără o repovestire a lui Pinocchio cu Tom Hanks, o nouă ediție a francizei Cars și Obi-Wan Kenobi, cu Ewan McGregor în rol principal.

Netflix, ViacomCBS, Fox și Apple intenționează, de asemenea, să cheltuiască miliarde de dolari pe conținut.

Netflix urmează să cheltuiască peste 17 miliarde de dolari în acest sector anul viitor  – cu 25% în creștere față de 2021 și cu 57% față de cei 10,8 miliarde de dolari pe care i-a cheltuit în 2020. Compania se așteaptă să ajungă la pragul de rentabilitate și să ajungă la  flux de numerar pozitiv în 2022.

Creșterea abonaților a încetinit pentru Netflix, serviciul de streaming Disney Plus de la Disney și altele în ultimele trimestre din cauza întârzierilor de producție legate de coronavirus, o problemă care a afectat întreaga industrie.

Costurile au crescut în general, pe măsură ce cele mai mari companii de divertisment și tehnologie se grăbesc să producă mai multe emisiuni pentru a-și alimenta serviciile de streaming, au remarcat recent economiștii de la Morgan Stanley.

“Marii jucători de pe piața streaming vor aloca sume uriașe platformelor de conținut în 2022”, spune  John Sloss, șeful Cinetic Media, o agenție de consultanță și management al talentelor. “Liderii industriei trebuie să investească masiv pentru a ține pasul cu concurenții”.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
341 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger