AcasăAfaceriGiganții de lux: insolență și profit de miliarde

Giganții de lux: insolență și profit de miliarde

Brandurile au dat dovadă de creștere insolentă în 2021 și intenționează să-și mențină marjele și în acest an, în ciuda creșterii costurilor și a inflației, care ar trebui să conducă la scumpiri. 

Giganții de lux au anunțat rezultate financiare pentru 2021 depășind, uneori cu mult, pe cele dinainte de pandemie, datorită în special dinamismului vânzărilor din Asia și Statele Unite.

Grupul francez LVMH, numărul 1 mondial,  a doborât toate recordurile cu o cifră de afaceri de 64 de miliarde de euro,cu 10 miliarde mai mult decât în ​​2019 și un profit net care a urcat la 12 miliarde de euro față de 7,8 miliarde în 2019.

Kering (Gucci, Yves Saint Laurent, Bottega Veneta) își depășește vânzările dinainte de pandemie la 17,6 miliarde de euro în 2021, cu un profit net de 3,17 miliarde de euro. Câștigurile Hermes se apropie   de 9 miliarde de euro, în timp ce Cartier raportează o creștere a vânzărilor cu 38%, adică 5,6 miliarde de euro.

Această sănătate financiară bună nu i-a surprins pe analiști. În studiul său anual, Bain and Company a estimat că „piața produselor personale de lux ar putea ajunge la 360 până la 380 de miliarde de euro până în 2025, cu o creștere susținută de 6 până la 8% pe an.”

Și nu restricțiile de sănătate și riscurile inflaționiste vor atenua ardoarea grupurilor care atacă 2022 foarte încrezătoare.

Banca UBS a estimat că „mărcile mari precum Louis Vuitton și-au crescut prețurile în medie de 2,5 ori mai mult decât rata inflației”.

„Avem un avantaj față de multe alte companii și alte grupuri: putem avea o anumită flexibilitate la prețurile noastre, așa că în fața inflației avem modalități de reacție”, a declarat șeful LVMH, Bernard Arnault. „În fiecare sezon nou, creăm o nouă colecție și trecem în revistă toate matricele de preț”, susține președintele Kering, François-Henri Pinault.

Rolex, care s-a abținut în mare măsură de la creșterea prețurilor în ultimii doi ani, a început anul 2022 cu creșteri medii de peste 3% și, pentru unele modele, acestea au ajuns până la 12%, potrivit unei cercetări de piață a băncii HSBC.

Hermes  a înregistrat o cerere „foarte puternică” pentru produsele sale și își mărește prețurile o dată pe an, potrivit managerului companiei, Axel Dumas.

Atenție însă la aceste creșteri de preț, avertizează Arnaud Cadart, manager de portofoliu la Flornoy: „Există limite. O geantă la 1.000 de euro care merge la 1.200 de euro a doua zi poate încetini cererea”.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
436 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger