Cauta

Furnizorul lui Moș Crăciun proiectează jucării în secret

În copilărie, Samuel Tacchi a avut o pasiune insațiabilă pentru jucăriile Lego, montate cu celebrele „cărămizi roșii” din plastic.Astăzi, el le concepe, în cel mai mare secret, în flagship-ul grupului danez, care a fost furnizorul preferat al lui Moș Crăciun timp de decenii.

Sediul ultramodern al companiei din Billund nu primește vizitatori: Lego păstrează cu gelozie misterul.

Tacchi lucrează la sediul de proiectare Lego Technic. „Întotdeauna încep cu o mică schiță pe hârtie. Avem elemente pe un raft în spatele nostru, sunt ușor de accesat și putem să punem împreună câteva elemente, să asamblăm seturi și să vedem dacă ideea noastră funcționează în practică. Apoi toate datele sunt introduse într-un computer pentru dezvoltarea kiturilor de jucării”, a declarat el pentru AFP.

O afacere de familie, Lego are peste 20.000 de angajați în întreaga lume, dintre care mai mult de un sfert se află în Billund, unde se află cea mai veche fabrică. Aici, într-o hală în care roboții se mișcă într-o coregrafie bine pusă la punct, sunt create zilnic sute de mii de piese, combinate în mai multe forme.

Păstrate în lăzi, în funcție de model, într-un depozit adiacent, piesele sunt apoi trimise la alte fabrici, în funcție de necesități, pentru a completa noile truse.

Deși astăzi totul este fabricat din plastic, acest imperiu al jucăriilor a fost construit de un tâmplar care a fost foarte atent la calitatea lemnului folosit.În 1932, Ole Kirk Kristiansen, o victimă a Marii Crize economice, s-a orientat către jucăriile din lemn și a avut primul său succes local cu yo-yo-urile. A renunțat la afacerea de tâmplărie și, patru ani mai târziu, și-a numit compania Lego, o contracție de la „Leg godt”, care în daneză înseamnă „joacă-te bine”.

După cel de-al Doilea Război Mondial, Kristiansen a trecut treptat la materiale plastice și și-a investit toate economiile în mașini de turnare prin injecție.

Cărămizile au sosit mai târziu, inițial fără mecanismul care le permitea să fie montate împreună, al cărui brevet a fost înregistrat abia în 1958, deschizând calea unui catalog reînnoit în mod constant.

Numărul unu pe piața jucăriilor, potrivit firmei de analiză de piață Statista, Lego a devansat în 2021 japonezii de la Bandai Namca și americanii de la Hasbro și Mattel.Anul acesta, Lego susține că are cel mai mare catalog prezentat vreodată, fără a dezvălui numărul exact de jocuri oferite.

Ultimele stiri

  • Air India, o nouă ipoteză: Ce rol a avut scaunul pilotului
  • Caricatura Zilei
  • Horoscop 16 iunie 2025 – Este o perioadă benefică pentru discuțiile cu persoana iubită
  • Alege ce citești
  • Guvernarea sinucigașilor: PSD și PNL deschid ușa larg pentru AUR
  • România se împrumută pentru oferirea de sprijin imediat Ucrainei
  • Între G7 și BRICS : țara care dorește să fie vocea Sudului global
  • Armistițiul comercial dintre SUA și China lasă nerezolvată o problemă strategică
  • Eșec major la marea decarbonizare. Companiile, ”mituite” cu stimulente fiscale pentru electrificarea transporturilor
  • Euro U21: România părăsește competiția după primele două meciuri
  • Exit mobile version