AcasăAfaceriFrumusețea „durabilă”, afacere pentru cosmetice

Frumusețea „durabilă”, afacere pentru cosmetice

Șampoane solide cu „deșeuri zero”, ambalaje reciclabile, ingrediente naturale din sectoare durabile: industria cosmetică caută din ce în ce mai mult creșterea în domeniile mediului sau sănătății.

L’Oréal, compania franceză cu vânzări de 28 miliarde de euro, tocmai și-a reamintit obiectivul de „95% ingrediente bio-provenite, derivate din minerale abundente sau procese circulare” până în 2030. Gigantul american Coty încorporează, de asemenea, criterii de mediu în dezvoltarea noilor sale produse. Ultimul anunț, un parteneriat cu LanzaTech, specializat în producția de etanol din gaze reziduale reciclate. Elvețianul Givaudan, numărul unu mondial în parfumuri și arome, a lansat luni un instrument pentru parfumieri care să evalueze ingredientele și formulele din punctul de vedere al biodegradabilității sau al naturii regenerabile. Francezii de la Briochim au lansat o gamă de produse cosmetice etichetate 100% organice, notează AFP. Produsele organice și naturale certificate încă reprezintă o mică parte din vânzările de produse cosmetice în Franța: doar 6,4%, sau 970 milioane de euro în 2020, pe o piață estimată la aproape 16 miliarde de euro. Dar într-un moment în care cererea de produse de înfrumusețare pe piețele mature stagnează, „organicul este unul dintre segmentele care generează cea mai mare creștere în termeni absoluți”, spune Benoit Samarq, analist economic la compania de consultanță Xerfi. Pentru Thierry Moliere, șef de cercetare la Coty,„consumatorii, în special generația Z și  millennials, consideră deja sustenabilitatea ca un factor cheie în deciziile lor de cumpărare”.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
86 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger