AcasăAfaceriFranța, câștigătoarea Epocii de Aur a luxului

Franța, câștigătoarea Epocii de Aur a luxului

Acțiunile franceze sunt vedetele de răsunet în 2023, alimentate de impulsul necruțător al producătorilor de bunuri de lux LVMH, Kering și Hermes International.

Indicele de referință CAC 40 a crescut cu 14% în acest an, depășind alte piețe importante și punându-l pe punctul de a eclipsa maximul record de închidere stabilit în ianuarie 2022.

Trioul de companii de lux, plus producătorul de cosmetice L’Oreal, reprezintă mai mult de o treime din câștig. Investitorii pariază că vânzările și câștigurile lor vor rezista acum, deoarece China,  o piață esențială,  este din nou deschisă pentru afaceri.

Deocamdată, această revenire îi derutează pe scepticii care se așteptau ca inflația în creștere, creșterea ratelor dobânzii, blocarea pandemiei și spectrul unei posibile recesiuni să readucă în cele din urmă prețurile acțiunilor pe pământ. Titlurile de lux arată tipul de impuls pe care l-au avut marile companii de tehnologie în piața de creștere din 2021.

„Acțiunile de lux sunt favoritele investitorilor de ceva vreme, dar faptul că marile acțiuni din domeniul tehnologiei nu prea au vânt în pânzele lor în acest moment le pune în centrul atenției, mai ales odată cu redeschiderea economiei chineze”, a declarat Roland Kaloyan, șeful strategiei de acțiuni europene la Societe Generale.

Câștigul indicelui bursier francez din acest an este egal cu cel Nasdaq 100, referința acțiunilor tehnologice din SUA. Cu toate acestea, chiar și în condițiile în care creșterea ratelor dobânzilor și încetinirea vânzărilor au afectat perspectivele tehnologiei, luxul a continuat să avanseze. Cererea de îmbrăcăminte, genți de mână, șampanie, ceasuri și parfumuri a rezistat, iar producătorii nu au ezitat să majoreze prețurile.

Forțați să stea acasă din cauza politicii guvernamentale Covid zero, consumatorii chinezi au economisit anul trecut o treime din veniturile lor, depunând în bănci 17 800 de miliarde de yuani (2 600 de miliarde de dolari), pe care investitorii speră că vor fi parțial convertiți în produsele marilor branduri de lux.

„Cererea de bunuri de lux a fost puțin afectată de presiunea inflației în creștere, spre deosebire de consumul de masă, deoarece gospodăriile cele mai bogate au beneficiat în ultimii ani de creșterea averii și de un stoc uriaș de economii în numerar în exces acumulate în perioadele de blocaj Covid”, spune Edmund Shing, director global de investiții la BNP Paribas Wealth Management.

De asemenea, investitorii evaluează LVMH și Hermes peste multiplul mediu al câștigurilor lor pe 10 ani, în timp ce Kering este în linie cu media, potrivit Bloomberg.

Rezistența și dimensiunea industriei luxului – LVMH, cu o valoare de piață de 439 de miliarde de dolari, este cea mai mare companie din Europa – înseamnă că Franța are o pondere mai mare decât greutatea sa în ceea ce privește piețele globale.

În timp ce este a șaptea economie a lumii ca mărime, măsurată în funcție de produsul intern brut, este a cincea cea mai mare piață bursieră și cea mai mare din Europa, coroană pe care a luat-o anul trecut de la Marea Britanie.

 

 

 

author avatar
Radu Jacotă Redactor
330 afisari

1 COMENTARIU

  1. Educația consumului, au ajuns sa se împrumute pentru obiecte ce nu si le permit. Si vorbim la nivel mondial. Sa arati cine nu esti de fapt

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger