Cauta

Ford și Tesla sunt acum aliați în bătălia pentru mașini electrice

Considerați rivali pe piață, directorii Tesla și Ford – Elon Musk și Jim Farley – au ajuns la o înțelegere: șoferii de vehicule electrice Ford vor avea acces, începând din primăvara anului viitor, la aproximativ 12.000 de superîncărcătoare Tesla din America de Nord, prin intermediul unui adaptor pentru modelele vechi și al unui port încorporat pentru  cele care vor fi lansate în viitor.

Este o întorsătură surprinzătoare a evenimentelor, în contextul unui război al prețurilor pentru vehiculele electrice care a provocat deja daune marjelor de profit ale Tesla și care va menține presiunea asupra Ford – își propune să își mărească de șase ori rata de producție până la sfârșitul acestui an. Dar ambele mărci au de câștigat.

Pentru Tesla, cel mai evident beneficiu constă în obținerea accesului la subvenții, potrivit Bloomberg. Legea privind investițiile în infrastructură și locurile de muncă pune la dispoziție credite de 2,5 miliarde de dolari pentru instalarea de încărcătoare publice – dar numai dacă acestea sunt accesibile unei game largi de modele. Rețeaua de încărcătoare a Tesla este proprie, folosind propriile instalații și software.

În februarie, Casa Albă a anunțat un angajament din partea Tesla de a deschide cel puțin 7.500 de încărcătoare pentru alte modele până la sfârșitul anului 2024.Pentru Ford, avantajul este în dublarea numărului de încărcătoare rapide disponibile în decurs de un an.

Având în vedere obiectivele ambițioase de extindere a vehiculelor electrice, Ford trebuie să reducă rapid costul acestor vehicule, păstrând în același timp profiturile. Compania a prezentat planurile de creștere a marjei de exploatare a vehiculelor electrice de la aproximativ 41% negativ în 2022 la 8% pozitiv  în 2026.

Pe ambele fronturi, atenuarea anxietății legate de autonomie, accesul la o rețea de încărcare rapidă mare și deosebit de fiabilă precum cea a Tesla reprezintă un mare câștig.

Pentru tehnologiile nepoluante în general, promisiunea unor costuri de funcționare mai mici este subminată, într-o anumită măsură, de cheltuielile imediate necesare pentru construirea sau instalarea de hardware.

Este foarte posibil ca potențialii cumpărători de vehicule electrice să considere costul total al proprietății pe durata de viață a vehiculului mai ieftin decât achiziționarea și utilizarea unei versiuni cu motor cu ardere internă.

Cheia pentru o adoptare mai rapidă nu constă în construirea unei capacități excesive, ci în utilizarea mai eficientă a acestei capacități. Este exact ce vor să facă Tesla și Ford.

Ultimele stiri

  • Războaiele intră într-o nouă epocă
  • Politica externă a lui Donald Trump în mandatul 2.0
  • Direcția Generală a Marilor Contribuabili dă rateuri. Tranzacțiile ilegale și diminuările impozitului pe profit au trecut pe sub radar
  • Păducelul – Inima Liniștită: Remediul natural pentru suflet, somn și presiune
  • Micii Ceaușescu la vânătoare. Și trofeul cinegetic Lucescu
  • Inteligența artificială ne crește copiii. Și noi ne uităm în altă parte
  • Cum să-ți construiești un ritual de sănătate dimineața: Startul ideal pentru minte și corp
  • Geometria Sacră a Sănătății: Cum ne influențează șirul lui Fibonacci corpul, hrana și vindecarea
  • Lista posibililor miniștri din viitorul GUVERN (surse)/Nume surpriză vehiculate
  • Cât de cald va fi, în weekend, în Capitală. ANM, prognoză specială pentru București
  • Exit mobile version