Producătorii de automobile și de piese își închid fabricile. Scad salariile. Prognozele vânzărilor pentru acest an se anunță sumbre. Dacă v-ați întrebat vreodată cum se descurcă Ferrari în actuala criză, Cavallino Rampante nu a stat niciodată atât de cabrat.
Potrivit rezultatelor financiare, preluate de presa fanceză, compania din Maranello a înregistrat o creștere de 7% a profitului net. Și asta în ciuda unei ușoare scăderi a livrărilor de mașini, cu 2% la 3.383 de unități în întreaga lume.
Cu un profit de 638 de milioane de euro pentru perioada iulie-septembrie, producătorul italian a confirmat previziunile anunțate în august anul trecut pentru întregul 2024, și anume un câștig de cel puțin 2,5 miliarde de euro.
Exsită trei motive pentru care Ferrari se află într-o formă atât de bună. În primul rând, puterea de cumpărare a celor mai bogați oameni. În al doilea rând, o gamă de modele noi. În al treilea rând, o ofertă de personalizare care continuă să-i facă pe clienți să cheltuiască din ce în ce mai mult, iar asta înseamnă majorarea profiturilor.
La începutul acestui an, acțiunile Ferrari au atins maxime istorice, atât la bursa de la New York cât şi la cea de la Milano.Capitalizarea de piață s-a apropiat de pragul de 100 de miliarde de dolari. În 2023, profitul net a depășit un miliard de euro.
Un V12 care umple registrul de comenzi
Cu toate grijile legate de trecerea la electrificare, Ferrari nu renunță la motoarele puternice. Propulsorul cu 12 cilindri, lansat în mai, „ oferă o vizibilitate excepțională a portofoliului de comenzi până în 2026”, a explicat Benedetto Vigna, directorul general al mărcii.
Pe lângă succesul lui Daytona SP3 de 2 milioane de euro, nu trebuie subestimat 499P Modificata, un bolid destinat exclusiv circuitului, derivat direct din modelul 499P câștigător la Le Mans. Deși este propulsat de un motor hibrid V6 și poate fi utilizat numai la evenimentele Corse Clienti, „câteva vânzări” de 5,1 milioane de euro fiecare au contribuit, de asemenea, la creșterea cifrei de afaceri.
Principalele piețe ale Ferarri sunt Statele Unite, Europa și Orientul Mijlociu, unde clienții apreciază SUV-ul Purosangue, Roma Spider, 296 GTS și, bineînțeles, 12 Cilindri Spider – model al cărui preț începe de la 600.000 de euro, cu 100.000 mai mult decât 812.