AcasăAfaceriFast-fashion. Cine câștigă o afacere de peste 22 de miliarde de dolari?

Fast-fashion. Cine câștigă o afacere de peste 22 de miliarde de dolari?

Se pare că India, deoarece comercianții cu amănuntul fast-fashion urmăresc o felie a pieței online din țara cu cea mai mare populație din lume.

Piața modei din India este una dintre cele mai rapide la nivel global. Potrivit unui raport de cercetare realizat de firma de analiză Technavio, se așteaptă ca valoarea acestui sector să crească cu 22,97 miliarde de dolari până în 2026.

“Dezvoltarea internetului, disponibilitatea smartphone-urilor la prețuri accesibile și  platformelor de comerț electronic au alimentat această tendință”, spune Akhil Jain, director executiv la Madame, un brand de modă din India.

„India se confruntă cu o schimbare seismică în industria modei, odată cu ascensiunea rapidă a fast fashion-ului online”, subliniază și Raghav Mittal, director executiv al mărcii House of Surya. „Fenomenul, determinat de progresele tehnologice și de schimbarea preferințelor consumatorilor, a revoluționat modul în care indienii cumpără haine și accesorii”.

Pandemia de coronavirus a dat un impuls sectorului, deoarece a împins consumatorii să facă mai multe achiziții online. Fiind o țară de 1,4 miliarde de locuitori, cu venituri în creștere pentru clasa de mijloc, India deține un potențial enorm în industria mondei.

„Una dintre tendințele cheie care determină creșterea fast fashion-ului online în India este ascensiunea social media”, susține Chirag Taneja, cofondator și director executiv la platforma de comerț electronic GoKwik.

Aplicații precum Instagram și conectivitatea digitală globală au facilitat accesul mărcilor la un public mai larg din India și la prezentarea celor mai recente colecții.

Subliniind importanța pieței online de îmbrăcăminte și a cererii de fast fashion din India pentru companii, Reliance Industries a lui Mukesh Ambani a încheiat luna trecută un acord cu retailerul online chinez Shein pentru a readuce brandul în țară.

Shein a fost interzis în India în urmă cu trei ani, după ce guvernul a respins o serie de companii chinezești de comerț online, în urma unor confruntări mortale la granița dintre cele două țări.

Parteneriatul ar putea ajuta Reliance să își construiască o prezență mai mare în India și îi oferă ocazia de a ajunge din urmă liderul de piață Myntra, care a fost achiziționat în 2014 de compania Flipkart – deținută în prezent de Walmart.

De asemenea, Beyoung este un start-up online de fast-fashion care s-a lansat în 2018 „cu viziunea de a oferi opțiuni vestimentare la modă și la prețuri accesibile pentru consumatorii tineri”, potrivit cofondatorului Shivam Soni. În prezent, folosește 25.000 de coduri poștale din India și se așteaptă la o creștere, deoarece „perspectivele pentru moda rapidă sunt mai mult decât promițătoare”.

 

 

 

 

author avatar
Radu Jacotă Redactor
288 afisari
Zenville

Ultimele știri

Preţ şocant pentru o garsonieră, la Cluj-Napoca: 230.000 de euro pentru 27 de metri pătraţi. Cum arată locuinţa (FOTO)

Românii care tatonează piaţa imobiliară au descoperit o garsonieră "de aur", la Cluj-Napoca. Preţul pe care îl cere proprietarul este halucinant: 230.000 de euro...

Ce amendă încasează şoferii care circulă cu o maşină a cărei înmatriculare a fost suspendată

Situația din Codul Rutier în care se poate aplica suspendarea înmatriculării este aceea când înmatricularea automobilului cumpărat nu este transcrisă pe numele noului proprietar...
proger