AcasăAfaceriFashion: “Quiet luxury”, noua eră Gucci

Fashion: “Quiet luxury”, noua eră Gucci

Celebra casă italiană mizează pe colecția directorului de creație Sabato de Sarno

Noul director de creație al Gucci, Sabato de Sarno, a prezentat o colecție încrezătoare de look-uri minimaliste la debutul său la Milano. A fost exact ceea ce avea nevoie Gucci, iar acțiunile companiei-mamă Kering SA au crescut cu până la 4%.

În timp ce era de Sarno a avut un început promițător, întrebarea care se pune acum este dacă hainele și accesoriile vor fi suficient de izbitoare pentru a reaprinde interesul pentru cel mai mare brand al Kering, ale cărui imprimeuri stridente și stiluri pline de logo-uri au căzut în dizgrația consumatorilor, lăsând creșterea vânzărilor în urma rivalilor.

În contrast cu maximalismul îndrăzneț al fostului director de creație Alessandro Michele, de Sarno a prezentat o selecție minimalistă, cu fuste creion și croieli șic, în conformitate cu tendința actuală de „quiet luxury”.

Cu toate acestea, el nu a aruncat „Gucciness”. Costumele de baie, pantofii și gențile au păstrat logo-ul cu dublu G. Acest lucru este important, deoarece va dura ceva timp până când colecția completă a lui de Sarno va ajunge în magazine.

Noua colecție, numită Ancora, ar trebui să ajute Gucci să își reechilibreze baza de clienți și să atragă cumpărători mai în vârstă și mai pretențioși, pregătiți să plătească prețuri mai mari.

Dar oare este suficient de atrăgătoare? Deși au existat multe piese care puteau fi purtate, modelele lui de Sarno nu au avut sclipirea evidentă a lui Tom Ford și nici inovația lui Michele. Când modelele acestuia din urmă au ajuns pe podium în 2015, au spulberat minimalismul care prevalase în industrie – și au recompensat inițial Kering cu o creștere uriașă a vânzărilor.

Gucci, potrivit Bloomberg,  tinde să funcționeze cel mai bine atunci când este mai mare decât viața, și nu este clar dacă viziunea lui de Sarno este suficient de îndrăzneață pentru a revigora cererea pentru pantofi și genți –  adevăratele motoare de profit ale luxului.

Succesul noii ere Gucci va depinde de modul în care colecția va fi comercializată – ce piese de pe podium vor apărea în magazine și online – și mai ales câte celebrități vor fi văzute purtând brandul.

Gucci a generat venituri de aproximativ 10,5 miliarde de euro anul trecut, reprezentând aproximativ jumătate din vânzările Kering și două treimi din profitul operațional al companiei. Între timp, Balenciaga, o altă divizie cu o creștere rapidă, a fost afectată de un scandal publicitar.

Sabato de Sarno va fi comparat cu epoca Michele, a cărei schimbare a fost de-a dreptul remarcabilă. Dacă de Sarno nu reușește să obțină același impuls, investitorii și comentatorii ar putea considera că nu a reușit. Starea actuală a industriei luxului, marcată de o încetinire a creșterii economice în SUA și de o redresare slabă în China, îi face, de asemenea, sarcina mai dificilă.

Ancora înseamnă „din nou” în italiană. Gucci trebuie cu siguranță să se reinventeze încă o dată. Sezoanele viitoare trebuie să se bazeze pe acest debut impresionant. Dar prima privire a noului Gucci și reacția investitorilor la acesta sunt de bun augur pentru o a treia schimbare de direcție.

author avatar
Radu Jacotă Redactor