Cauta

Fashion Dior la poalele piramidelor: cum se atrag brandurile de lux

De la templele din Luxor la piramidele din Giza, locurile mitice ale Egiptului antic își împrumută decorul pentru prezentări de modă, concerte sau expoziții, făcând din patrimoniu o vitrină pentru a reînnoi imaginea țării și a atrage mărci de lux.

Dior tocmai și-a prezentat colecția masculină la poalele piramidelor, chiar lângă Cairo, în cadrul primului său spectacol în Egipt. În octombrie, templul lui Hatshepsut, din Luxor, în sudul țării, a găzduit spectacolul italianului Stefano Ricci.

Directorul general al Dior, Pietro Beccari, a declarat pentru AFP că brandul francez de haute couture a ales piramidele pentru că acestea sunt mult mai mult „decât un simplu fundal”, inspirându-se din astrologia egipteană antică pentru ultima colecție, care a fost numită „Celestial”.

“Prezentările de modă vor încuraja alte mărci internaționale să vină în Egipt, deoarece țara se bazează pe cultură pentru imaginea sa”, spune istoricul de artă Bahia Shehab.

Anul trecut, Egiptul faraonilor a invadat ecranele din întreaga lume cu parada a 22 de mumii regale prin Cairo.

Evenimentul a fost orchestrat de președintele Abdel Fattah al-Sissi,  hotărât să relanseze turismul, care reprezintă 10% din PIB și dă de lucru la două milioane de persoane, dar a fost afectat de convulsii economice  și apoi de Covid.

Deschis către cultura modernă datorită patrimoniului său, Egiptul a atras și grupul american de hip-hop Black Eyed Peas, care a cântat la Piramidele din Giza, în timp ce francezul JR și-a expus fotografiile acolo.

Pentru fotograful de modă Mohsen Othman, „astfel de evenimente sunt vitale”, deoarece o mare casă de modă precum Dior dispune de un „buget uriaș”, destinat și  talentelor locale cu care se asociază pentru această ocazie.

Iman Eldeeb, a cărei agenție a făcut să defileze sâmbătă două modele egiptene, a salutat acest „pas mult așteptat de lumea egipteană a modei”.

Deja, creatorul de modă francez Balmain și Vogue Italia au prezentat produse ale brandului egiptean Okhtein la Paris și Milano.

Ingy Ismail, directoarea agenției Flare, care oferă consultanță mărcilor de lux, estimează că „în ceea ce privește îmbrăcămintea și bijuteriile de lux, am trecut de la mai puțin de o sută de mărci egiptene la peste 1.000 în prezent”.

Brandurile internaționale de lux și-au deschis noi sucursale în Cairo. Egiptul are 86.000 de milionari în dolari, potrivit Credit Suisse.

Ultimele stiri

  • Plantele Care Vindecă Mintea: 7 Remedii Naturale Pentru Echilibru Emoțional
  • A fost semnat Memorandumul de Înțelegere între JP Srbijagas și SNTGN Transgaz SA – FOTO
  • „Conștient, nu dependent” – Fundația Dan Voiculescu a lansat campania națională antidrog la Școala Gimnazială Nr. 206 din București
  • Cartel Alfa: Nu vom accepta tăieri unilaterale care pun pe umerii angajaților din sectorul public întreaga povară a ajustărilor bugetare
  • BNS intră în stare de alertă față de măsurile Guvernului privind angajații din sectorul public: „La aproape 15 ani de la reforma toxică promovată în 2011 de Guvernul Boc…”
  • „40 de întrebări”-te duci la Rifai om, pleci meme pe TikTok
  • Aviația indiană în… alb și negru!
  • Proiect OUG: Plafonarea adaosului comercial la alimentele de bază, prelungită cu trei luni/Se așteaptă decizia Guvernului
  • Persoanele vulnerabile ar putea primi un TICHET ELECTRONIC de energie, de la 1 iulie. Suma oferită LUNAR ca sprijin
  • Călin Georgescu a ajuns, vineri, la Parchetul General
  • Exit mobile version