Companiile europene din domeniul tehnologiilor curate se uită la SUA ca la o bază de operațiuni mai bună, datorită Legii de reducere a inflației(IRA), care oferă beneficii de miliarde de dolari.
Mai precis, 375 de miliarde de dolari (341 de miliarde de euro) pentru industriile regenerabile.Compania norvegiană Freyr, construiește o fabrică de baterii pentru automobile electrice într-o suburbie a orașului Atlanta. Directorul general, Tom Einar Jensen, a delarat pentru Euronews că noua lege americană este un „stimulent masiv” pentru a produce în SUA.
În întreaga Europă, start-up-urile care doresc să investească în boom-ul energiei verzi fac calcule similare. Statele Unite au eclipsat blocul celor 27 de națiuni în eforturile globale de reducere a emisiilor de dioxid de carbon și i-a lăsat pe liderii UE supărați din cauza normelor care favorizează produsele nord-americane, amenințând să absoarbă investițiile ecologice din Europa și să declanșeze o cursă a subvențiilor.
Executivul UE a reacționat cu planuri menite să garanteze că cel puțin 40 % din tehnologiile curate vor fi produse în Europa până în 2030 și să limiteze la 65 % cantitatea de materii prime strategice provenite dintr-o singură țară terță – de obicei China.
Dar aceste planuri sunt adesea confuze și birocratice, iar unii analiști susțin că Europa rămâne în urmă în tranziția către energia verde, în special pe măsură ce industria auto trece la vehiculele electrice.
„În timp ce Statele Unite recuperează decalajul datorită Legii privind reducerea inflației, Europa rămâne tot mai mult în urmă”, a postat pe LinkedIn Thomas Schmall, membru al consiliului de administrație Volkswagen.”Condițiile IRA sunt atât de atractive încât Europa riscă să piardă cursa pentru miliarde de investiții care vor fi decise în lunile și anii următori”.
Între timp, gigantul auto german a suspendat decizia pentru o fabrică de baterii în Europa de Est. Grupul energetic italian Enel a creditat IRA atunci când a anunțat planuri în noiembrie de a construi o fabrică masivă de panouri solare în SUA.
Compania Northvolt din Suedia era gata să aprobe planurile pentru o uzină în Germania, dar atracția subvenților americane au determinat-o să amâne proiectul.
Liderii de afaceri europeni spun că aceste subvenții ar putea schimba modalitățile globale de producție. „Construim mașini în SUA, dar uneori motorul sau alte piese vin din Europa. IRA pune sub semnul întrebării acest model, deoarece impune ca producția să aibă loc pe pământ american”, a precizat Luisa Santos, director general adjunct al BusinessEurope, o organizație de lobby cu sediul la Bruxelles.
AI LUAT TEAPA JACOTA !,Despre ce bani ai americanilor vorbesti ?,tiparnita lor a bagat pe piata 8200 de miliarde si a generat inflatie >15%,
ces aceia 375miliarde $ ,o momeala pentru prosti si pentru cei care vor bani ieftini !,odata investind in America veti juca dupa cum va canta americanii.
Din prostie a iesit si adevarul -America nu detine acele pamanturi rare cu elemente strategice ,iar cei care sunt atrasi in America vor trebui sa-si importe singuri acele pamanturi rare la care America azi nu mai ajunge.