Celebra marcă italiană deținută de grupul Volkswagen va investi această sumă pentru dezvoltarea automobilelor hibride și electrice.
Scoaterea treptată, dar în plină desfășurare, a motoarelor cu combustie internă pe benzină reprezintă o provocare atât tehnică, cât și emoțională pentru producătorii de mașini sport de înaltă performanță.
Pentru Lamborghini, motoarele cu 12 cilindri sunt o emblemă de marketing.
Similar, rivali precum Ferrari, Aston Martin sau McLaren caută să pună la punct strategii de electrificare a automobilelor lor fără a pierde din performanţele care susţin preţul foarte mare la care se vând aceste supercaruri.
Lamborghini va oferi versiuni hibride –primul va apărea pe piață peste doi ani – pentru fiecare model din gama sa, de la SUV-ul Urus şi până la Aventador.
De asemenea, producătorul din Sant’Agata Bolognese va lansa şi primul său vehicul full electric în a doua jumătate a acestui deceniu, potrivit directorului general Stephan Winkelmann.
„Reducerea emisiilor de CO2 este interesantă pentru marile mărci din industria auto dar este mult mai dificilă şi are un impact şi mai mare pentru producătorii de modele supersport cum este Lamborghini. Trebuie să reduci emisiile dar, pe de altă parte, nu vrei să pierzi din performanţă. Este o provocare imensă pentru noi”, a explicat Winkelmann.
În primul trimestru al acestui an, Lamborghini a raportat o cifră de afaceri de 509 miliarde de euro(plus 5,4%) și a livrat un număr record de mașini, în creştere cu 25% în ritm anual.