AcasăAfaceri„Efectul rujului”. Afacerile frumuseții în plină criză economică

„Efectul rujului”. Afacerile frumuseții în plină criză economică

În vremuri de turbulențe economice, consumatorii de produse de înfrumusețare preferă să se răsfețe, dar o fac cu moderație.

În locul tratamentelor cu Botox sau al remodelării corporale pentru a-și ridica moralul, cumpărătorii se vor răsfăța în schimb cu o mască de față sau un tub de rimel. Șefii companiilor de frumusețe numesc acest lucru „lipstick effect” și îl folosesc pentru a-i convinge pe investitori de rezistența afacerii lor.

Cu toate acestea, în acest an, inflația constant ridicată și previziunile economice sumbre nu au dus la un boom al cumpărăturilor impulsive.

În Europa, mai mult de unul din cinci consumatori se așteaptă să cheltuiască mai puțin pentru machiaj și îngrijirea pielii în următoarele luni, potrivit McKinsey & Co. Inc. În SUA s-a înregistrat o scădere de 2,1% a vânzărilor de articole de îngrijire a feței față de anul precedent, chiar dacă inflația a contribuit la creșterea vânzărilor în dolari.

Producătorii de produse cosmetice încep să simtă presiunea. Acțiunile L’Oreal SA au suferit săptămâna trecută cea mai mare scădere din ultimele șapte luni, după ce grupul a declarat că divizia sa de lux, care include mărci precum Lancome și Shu Uemura, a înregistrat o creștere de numai 4,6% în al treilea trimestru.

Orice semn de înrăutățire a vânzărilor la rivalul american Estee Lauder, care își raportează rezultatele trimestriale pe 2 noiembrie, ar putea speria și mai mult piața. În cazul companiilor mari, existența unei game de produse la diferite niveluri de preț a ajutat la amortizarea loviturii financiare.

Firmele mai puțin diversificate au cel mai mult de suferit. Marca de îngrijire a părului Olaplex, una dintre favoritele influencerilor din social media, se numără printre cele care își pierd strălucirea: și-a retrogradat perspectivele, ceea ce a dus la scăderea acțiunilor cu 57%.

Joi, proprietarul Nivea, Beiersdorf, a declarat că vânzările liniei sale scumpe de îngrijire a pielii La Prairie au crescut cu doar 5,5% în primele nouă luni ale anului.

În vremuri economice instabile, produsele premium pentru îngrijirea pielii și a părului nu mai sunt  categorii de consum în plină expansiune și nu acoperă creșterea slabă din alte domenii.Tot mai multe companii încearcă noi modalități de a crește profitabilitatea, promovând produse mai ieftine.

Pe de altă parte, un sector s-a dovedit a fi remarcabil de rezistent. Companiile de băuturi spirtoase premium, precum Diageo și Pernod Ricard, pot fi cei mai mari beneficiari ai „efectului rujului”. La urma urmei, la fel ca rujul, oamenii apelează la alcool ca la o sursă de bucurie și încredere atunci când vremurile sunt grele.

Pe lângă un impuls post-lockdown și revenirea călătoriilor, aceste companii au beneficiat și de faptul că produsele lor nu reprezintă o mare parte din cheltuielile gospodăriei.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
171 afisari
Zenville

Ultimele știri

Programul Gabrielei Firea pentru Primăria Capitalei. Aeroport în sudul Bucureștiului și dezvoltarea/extinderea rețelei de metrou, printre promisiuni

Senatorul Gabriela Firea, candidatul PSD la Primăria Generală a Bucureștiului și-a prezentat Programul de guvernare locală 2024 – 2028. Candidatul PSD își propune să...

Imagini incredibile cu rapperul american Sean Diddy când îşi bate iubita cu sălbăticie pe holurile unui hotel (VIDEO)

Cassie Ventura, fosta iubită a lui Sean Diddy, i-a intentat proces artistului și-l acuză, printre altele, de viol. O înregistrare video din 2016 îl...
proger