AcasăAfaceriEfectele pandemiei au ajuns și la Ferrari

Efectele pandemiei au ajuns și la Ferrari

Celebrul producătorul italian de automobile sport a raportat o scădere a profitului net în 2020 și mizează pe o creştere modestă în acest an, odată cu numirea unui nou director general.

Ferrari a încheiat anul 2020 cu un profit net de 609 milioane de euro, în scădere cu 13%, comparativ cu 699 milioane de euro în 2019, în timp ce veniturile au scăzut cu 8%, până la 3,46 miliarde de euro. Anul trecut, constructorul din Maranello a livrat 9.119 vehicule, cu 1.012 unităţi mai puţin decât în 2019, după ce a fost nevoit să suspende producţia timp de şapte săptămâni în primul semestru al anului trecut din cauza crizei sanitare. Cu toate acestea, pentru anul în curs, Ferrari mizează pe un profit operaţional cuprins între 1,45 şi 1,50 miliarde de euro, după ce în 2020 indicatorul EBITDA a scăzut cu 10%, până la 1,14 miliarde euro. Un trader din Milano a declarat pentru Reuters că rezultatele înregistrate de Ferrari în 2020 au fost bune, dar prognozele pentru anul în curs nu sunt atât de optimiste pe cât se aşteptau analiştii. Ferrari trece în prezent printr-un proces de căutare a unui nou director general, după ce Louis Camilleri şi-a anunţat, în mod surprinzător, demisia în luna decembrie. În mandatul lui Camilleri, Ferrari a lansat şapte noi modele în ultimii doi ani, în timp ce şi-a majorat livrările la un nivel record de peste 10.000 de unităţi în 2019.

author avatar
Radu Jacotă Redactor