Gigantul german Volkswagen este pe cale să urmeze exemplul Tesla în ceea ce privește reducerea prețului mașinii sale electrice emblematice, pe măsură ce concurența se intensifică pe principalele piețe ale producătorului, în special în China.
De la sfârșitul lunii martie, o nouă versiune a compactei electrice ID.3 va fi vândută la un preț mai mic de 40.000 de euro, cu 3.000 de euro mai puțin decât prețul actual, potrivit unui anunț făcut de VW.
Șoferii germani vor putea cumpăra un ID.3 la același preț cu cel mai ieftin Model Y al companiei lui Elon Musk, care a zguduit întreaga industrie auto prin reducerea costurilor în ultimele luni, uneori cu până la 20%.În ianuarie, Tesla și-a mărit vânzările de 10 ori în Germania.
Pentru întregul an 2022, Volkswagen a fost liderul vânzărilor de mașini electrice în Europa, cu 352.000 de unități, dar Tesla a livrat 1,31 milioane de vehicule la nivel mondial, față de 572.100 pentru rivalul german.
Celelalte mărci ale grupului VW și restul producătorilor germani vor trebui să intre și ele în acest „război al prețurilor” pentru a-și apăra locul pe piața automobilelor cu baterii, chiar dacă acest lucru va însemna să își reducă marjele pentru o perioadă.
China este principala piață a VW(16% în 2022), dar pe segmentul electric, tabloul este mai puțin strălucit: doar 2,4%, mult în urma Tesla (7,8%), a chinezilor de la BYD (16%) și a unei serii de alți producători chinezi, potrivit datelor oficiale citate de cotidianul economic german Handelsblatt. Mercedes și BMW nu au atins pragul de 1%.
„Chinezii dezvoltă o mașină nouă în doi ani și jumătate, VW are nevoie de aproape patru ani pentru asta”, a declarat Ralf Brandstätter, fostul șef al companiei, numit în această vară responsabil pentru vânzări în China.
China va fi un pionier în implementarea conducerii autonome, potrivit VW, care a anunțat în octombrie un parteneriat major cu Horizon Robotics, o companie chineză în inteligență artificială, pentru a-și consolida poziția în acest domeniu.
„Concurența este dură”, comentează Gregor Sebastian, analist la Institutul Merics.”Dar producătorii germani, precum Volkswagen, au peste 80 de ani de experiență în producția de mașini pentru diferite piețe și clienți, ceea ce le oferă un avantaj”.