Cauta

Două mărci de automobile italiene ajung în mâna Chinei?

Două mărci de automobile italiene ajung în mâna Chinei? - Ziarul National

Guvernul italian ar fi pe punctul de a recupera de la grupul Stellantis brandurile Autobianchi și Innocenti pentru a le vinde producătorilor chinezi

Se spune că guvernul italian este pe punctul de a recupera de la grupul Stellantis  două branduri pentru a le vinde Chinei.

Două mărci de automobile italiene ajung în mâna Chinei? - Ziarul National Potrivit Il Sole 24 Ore, ideea executivului  este de a prelua aceste mărci auto italiene bine cunoscute, care nu mai sunt favorizate de ani de zile, și de a le vinde producătorilor chinezi. Problema este că Autobianchi și Innocenti – deținute de Stellantis –  nu ar fi de vânzare.

Desigur, aceste mărci s-au bucurat de popularitate în anii 1960 și 1970. Innocenti produs o versiune italiană a   Mini-ului englezesc, înainte de a fi preluată de Fiat, acum parte a Stellantis. Fosta unitate Fiat Autobianchi a avut mare succes cu modelele A112 și Y10.

Toate au dispărut și nu mai operează comercial pe piața auto, cu excepția exemplarelor de colecție. Dar asta înseamnă că ar trebui să fie vândute? Și, mai ales, cum ar putea statul italian să le achiziționeze?

În realitate, lucrurile nu par atât de complicate, relatează L’Automobile Magazine. Ar fi  ca un drept de preempțiune, iar două decrete din legislația italiană oferă un cadru pentru acest proces.

Două mărci de automobile italiene ajung în mâna Chinei? - Ziarul NationalPrimul constă în faptul că o marcă poate fi recuperată atunci când o întreprindere intenționează să o abandoneze.

Al doilea se referă la mărcile care nu au fost utilizate timp de cel puțin cinci ani și prezintă un interes național deosebit. Prin urmare, această opțiune ar fi cea potrivită.

Chinezii sunt interesați de istoria brandurilor europene

În realitate, interesul guvernului Meloni  de a vinde Autobianchi și Innocenti producătorilor din China este de a le folosi ca un fel de monedă de schimb. Un guvern care se află de luni de zile în conflict cu Stellantis, acuzând grupul că neglijează bazele sale tradiționale de producție din Italia. Și a anunțat că dorește să extindă industria internă prin atragerea unei companii chineze.

Volvo Cars a fost cumpărată de Geely Hondings în 2010. Gelly controlează și compania britanică Lotus, cu Etika Automotive ca partener de capital, în timp ce MG este deținută  de SAIC Motor(Shanghai) din 2005.

În schimb, Italia cere investiții pe teritoriul său. Pentru moment, Reuters subliniază că Stellantis este la curent cu un astfel de plan doar prin intermediul mass-media și nu a fost încă informată de guvern. Se așteaptă confirmarea sau infirmarea a ceea ce, pentru moment, nu este mai mult decât un zvon.

Ultimele stiri

  • O nouă lovitură cruntă pentru Mihaela Rădulescu! Mama vedetei TV s-a stins din viață
  • Grindeanu: „Pentru mine, de azi începe o nouă etapă la Bucureşti, care va fi dificilă”. Șeful PSD, confesiune de față cu Ciolacu – VIDEO
  • Putin, în conferința sa de presă anuală: „Vrem să punem capăt conflictului prin mijloace paşnice”, dar „nu vedem Ucraina pregătită de discuţii” – VIDEO
  • Când poate fi vizitată Catedrala Națională. Patriarhia Română a anunțat programul de sărbători
  • Noi vești de la ANM! Prognoza actualizată pentru Crăciun și Revelion/Cum va fi vremea până la mijlocul lunii ianuarie 2026
  • Nicușor Dan spune că România susține proiectul de acord UE-Mercosur: „Ăsta e motivul” – VIDEO
  • Comunicat de presă COMUNA IRATOȘU
  • UE ne obligă să mai dăm câteva miliarde Ucrainei! Ce s-a întâmplat cu activele rusești
  • A murit profesorul și analistul economic Mircea Coșea
  • Moșu care ia…
  • Exit mobile version