Se spune că guvernul italian este pe punctul de a recupera de la grupul Stellantis două branduri pentru a le vinde Chinei.
Potrivit Il Sole 24 Ore, ideea executivului este de a prelua aceste mărci auto italiene bine cunoscute, care nu mai sunt favorizate de ani de zile, și de a le vinde producătorilor chinezi. Problema este că Autobianchi și Innocenti – deținute de Stellantis – nu ar fi de vânzare.
Desigur, aceste mărci s-au bucurat de popularitate în anii 1960 și 1970. Innocenti produs o versiune italiană a Mini-ului englezesc, înainte de a fi preluată de Fiat, acum parte a Stellantis. Fosta unitate Fiat Autobianchi a avut mare succes cu modelele A112 și Y10.
Toate au dispărut și nu mai operează comercial pe piața auto, cu excepția exemplarelor de colecție. Dar asta înseamnă că ar trebui să fie vândute? Și, mai ales, cum ar putea statul italian să le achiziționeze?
În realitate, lucrurile nu par atât de complicate, relatează L’Automobile Magazine. Ar fi ca un drept de preempțiune, iar două decrete din legislația italiană oferă un cadru pentru acest proces.
Primul constă în faptul că o marcă poate fi recuperată atunci când o întreprindere intenționează să o abandoneze.
Al doilea se referă la mărcile care nu au fost utilizate timp de cel puțin cinci ani și prezintă un interes național deosebit. Prin urmare, această opțiune ar fi cea potrivită.
Chinezii sunt interesați de istoria brandurilor europene
În realitate, interesul guvernului Meloni de a vinde Autobianchi și Innocenti producătorilor din China este de a le folosi ca un fel de monedă de schimb. Un guvern care se află de luni de zile în conflict cu Stellantis, acuzând grupul că neglijează bazele sale tradiționale de producție din Italia. Și a anunțat că dorește să extindă industria internă prin atragerea unei companii chineze.
Volvo Cars a fost cumpărată de Geely Hondings în 2010. Gelly controlează și compania britanică Lotus, cu Etika Automotive ca partener de capital, în timp ce MG este deținută de SAIC Motor(Shanghai) din 2005.
În schimb, Italia cere investiții pe teritoriul său. Pentru moment, Reuters subliniază că Stellantis este la curent cu un astfel de plan doar prin intermediul mass-media și nu a fost încă informată de guvern. Se așteaptă confirmarea sau infirmarea a ceea ce, pentru moment, nu este mai mult decât un zvon.
Pas cu pas, China se va ocupa de afacerile UE si va cumpara terenuri UE .Cu sprijinul Europei,vad.
Bella ITALIA-Bella MACCHINA, toate sunt, sau mai bine spus au fost..BELLA ( frumoase) in Italia, si acum asteaptä frumosii italieni, cu sufletul la gurä, ajutorul chinezilor, ultima lor sperantä de a mai salva ce se mai poate salva. Nici o problemä, FIAT sau ALFA ROMEO..Made in CHINA, iar TARANTELA sä fie cantatä in limba…..CHINEZÄ!😅
Miscare buna a Italiei! Daca Stellantis detine marcile dar nu le mai fabrica nu e normal ca guvernul Italiei sa faca contract cu absolut oricine sa fabrice modele noi si sa creeze locuri de munca-n Italia? Și o gama noua de automobile? Neuronu v-a parasit definitiv?