Cauta

Dominația comercială mondială: mutarea producției din China este imposibilă

Companiile își extind producția în afara Chinei pentru a reduce riscul provocat de tensiunile geopolitice în creștere, dar dominația acestei țări în comerțul mondial face imposibilă eliminarea ei din lanțurile de aprovizionare globale.

„China reprezintă o proporție uriașă din lanțul de aprovizionare și domină comerțul mondial”, a declarat pentru Financial Times directorul adjunct al grupului Overseas Container Line, Michael Fitzgerald.

Apple, Samsung, Sony și Adidas se numără printre companiile multinaționale care au mutat producția din China în Asia de Sud-Est în ultimii ani, în timp ce Siemens a căutat, de asemenea, investiții în regiune pentru a reduce riscurile aprovizionării.

Deși societățile au făcut „ajustări” și au mutat o parte din producție în afara Chinei datorită costurilor mai mici cu forța de muncă și gestionării riscurilor, Fitzgerald a avertizat că „nu toată lumea își face bagajele și plecă”, deoarece „nimeni nu poate muta atât de multă producție”. „Pur și simplu nu este posibil”.

Overseas, care aparține companiei chineze de stat Cosco, deține o cotă de aproximativ 11% din piața globală de transport maritim de containere, potrivit datelor Alphaliner.

Comentariile lui Fitzgerald vin după ce ponderea volumelor de importuri de containere din SUA provenind din China a scăzut cu 10 puncte procentuale față de anul trecut, ajungând la aproximativ 32%, potrivit grupului de tehnologie logistică Descartes, în timp ce ponderea importurilor din India și Thailanda a crescut ușor, ajungând la 5% și, respectiv, 4%, în aceeași perioadă.

Analiștii prognozează o perspectivă „mixtă” pentru acest an, în condițiile în care giganți ai transportului maritim, precum Maersk, au atenționat asupra unui „sfârșit brusc” al boom-ului transportului maritim de containere.

Compania-mamă directă a OOCL, grupul de holdinguri de investiții Orient Overseas, în valoare de 14 miliarde de dolari, a fost achiziționată de Cosco în 2018. Împreună cu Cosco, unul dintre cele mai mari conglomerate de transport maritim din China, grupul este al patrulea mare jucător din lume.

 

Ultimele stiri

  • Viitorul unei vieți mai lungi și mai sănătoase: tehnologie, comunitate și wellness sustenabil
  • De la genunchiul lui Vîlceanu la halba de Oktoberfest: Florin Roman între scandalul din Parlament și distracția cu iz bavarez
  • Al treilea război mondial?
  • Sindicatele din administrația publică locală ies în stradă, în București, nemulțumite de măsurile de reducere a personalului. Programul protestului
  • Secretarul general al Guvernului nu crede că e „benefică” o creștere a TVA în sectorul HoReCa: Trebuie o analiză foarte serioasă – VIDEO
  • Tendințele Corporate de Wellbeing în România: Cum se reinventează companiile în 2025
  • Un șofer băut a lovit cu mașina un grup de tineri, iar apoi a plecat de la locul accidentului/Ce s-a întâmplat după ce a fost găsit
  • Femeie depistată având şase cuţite asupra ei, la intrarea în Parlament/Ar fi intenționat să participe la un eveniment/Ce spune AUR
  • Meteorologii ANM au anunțat prognoza. Cum va fi vremea până la mijlocul lunii octombrie
  • Fostul președinte brazilian Jair Bolsonaro, condamnat pentru tentativă de lovitură de stat/ Marco Rubio, reacție-fulger
  • Exit mobile version