Cauta

Dominația comercială mondială: mutarea producției din China este imposibilă

Dominația comercială mondială: mutarea producției din China este imposibilă - Ziarul National

Companiile își extind producția în afara Chinei pentru a reduce riscul provocat de tensiunile geopolitice în creștere, dar dominația acestei țări în comerțul mondial face imposibilă eliminarea ei din lanțurile de aprovizionare globale.

„China reprezintă o proporție uriașă din lanțul de aprovizionare și domină comerțul mondial”, a declarat pentru Financial Times directorul adjunct al grupului Overseas Container Line, Michael Fitzgerald.

Apple, Samsung, Sony și Adidas se numără printre companiile multinaționale care au mutat producția din China în Asia de Sud-Est în ultimii ani, în timp ce Siemens a căutat, de asemenea, investiții în regiune pentru a reduce riscurile aprovizionării.

Deși societățile au făcut “ajustări” și au mutat o parte din producție în afara Chinei datorită costurilor mai mici cu forța de muncă și gestionării riscurilor, Fitzgerald a avertizat că „nu toată lumea își face bagajele și plecă”, deoarece „nimeni nu poate muta atât de multă producție”. „Pur și simplu nu este posibil”.

Overseas, care aparține companiei chineze de stat Cosco, deține o cotă de aproximativ 11% din piața globală de transport maritim de containere, potrivit datelor Alphaliner.

Comentariile lui Fitzgerald vin după ce ponderea volumelor de importuri de containere din SUA provenind din China a scăzut cu 10 puncte procentuale față de anul trecut, ajungând la aproximativ 32%, potrivit grupului de tehnologie logistică Descartes, în timp ce ponderea importurilor din India și Thailanda a crescut ușor, ajungând la 5% și, respectiv, 4%, în aceeași perioadă.

Analiștii prognozează o perspectivă „mixtă” pentru acest an, în condițiile în care giganți ai transportului maritim, precum Maersk, au atenționat asupra unui “sfârșit brusc” al boom-ului transportului maritim de containere.

Compania-mamă directă a OOCL, grupul de holdinguri de investiții Orient Overseas, în valoare de 14 miliarde de dolari, a fost achiziționată de Cosco în 2018. Împreună cu Cosco, unul dintre cele mai mari conglomerate de transport maritim din China, grupul este al patrulea mare jucător din lume.

 

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • Silver Spenders își deschid portofelele pentru consum
  • 2026 – Tot pe sărăcie, tot cu „slava” în gând
  • Cifre zguduitoare. Ratele tulburărilor de autism la copiii vaccinați, cu 549% mai mari decât la nevaccinați
  • Silicon Valley se pregătește pentru revoluția roboților
  • Protestele Generației Z. Ce țări s-ar putea confrunta cu tulburări sociale în 2026
  • Inteligența artificială devorează planeta? Cursa gigantismului
  • România nu mai are niciun titular în Serie A!
  • Măsuri disperate la Bruxelles. Cum vor să forțeze achiziția camioanelor electrice?
  • Chivu face curățenie generală la Inter. Veteranii, OUT!
  • Exit mobile version