AcasăAfaceriDispar călătoriile business? Transportatorii aerieni trebuie să se reinventeze

Dispar călătoriile business? Transportatorii aerieni trebuie să se reinventeze

Un lucru este sigur: companiile aeriene trebuie să își regândească ofertele pe măsură ce aceste modele de călătorie se schimbă în lumea post-Covid.

Cheltuielile pentru călătorii de afaceri au depășit 1,4 trilioane de dolari în 2018, cu mai mult de jumătate în SUA și China. Deși zborurile business reprezintă între 55 și 75% din profitul transportatorilor aerieni, procentul de pasageri din acest sector se ridică la doar 10%.

În timp ce călătoriile interne au crescut, cele de afaceri rămân încă în urmă și poate dura ceva timp să revină la nivelurile pre-pandemice, deși nimeni  le nu garantează acum  supraviețuirea.

După criza financiară globală din 2008-2009, a fost nevoie de cinci ani pentru redresarea curselor business internaționale, în comparație cu doi ani pentru călătoriile internaționale de agrement, potrivit consultanței McKinsey.

De asemenea, directorii executivi nu se gândesc să călătorească mai mult pentru afaceri în curând. Aproximativ 38% dintre respondenții unui sondaj realizat de Institute of Travel Management cu privire la bugetele de călătorie pentru 2021 au declarat că zborurile de business vor fi cu până la 50% mai reduse față de 2019, în timp ce 38% susțin că planurile lor de călătorie vor scădea cu 70%.

Ce înseamnă acest lucru pentru transportatorii aerieni, se întreabă analiștii de la The National. Inevitabil, schimbările vor împinge industria să regândească modul în care servește călătorii de afaceri. Transportatorii și hotelurile vor trebui să își reconsidere programele de fidelizare și noul public țintă.

În timp ce mulți manageri corporativi pot călători mai puțin, profesioniștii independenți pot fi noii călători în afaceri.

“Cu mai multe organizații care angajează și în funcție de profesioniști independenți pentru proiecte, ne putem aștepta la mai multe deplasări ale acestor lucrători”, spune Manar Al Hinai, jurnalist și antpreprenor în Abu Dhabi.

Freelancerii ar putea primi programe speciale de loialitate, serviciile aeroporturilor pot fi îmbunătățite pentru a se potrivi călătorilor independenți, oferind, de exemplu, camere de înregistrare podcast, instrumente de editare video sau spații pentru muncă în schimbul unei taxe de membru.

author avatar
Radu Jacotă Redactor