Cauta

Dior, Cartier, Burberry: America a salvat industria Big Luxury

Consumatorii chinezi le-au predat ștafeta strălucitoare cumpărătorilor din Statele Unite.

SUA au fost liderul surpriză al sectorului de lux pe tot cuprinsul anului trecut și îl conduc  la începutul lui 2022, în timp ce milioane de americani își deschid portofelele pentru genți Christian Dior sau bijuterii Cartier.

Deși China este încă legată de averea Big Luxury, focarele de Covid și agenda de „prosperitate comună” a președintelui Xi Jinping au redus apetitul aprig al țării pentru bunuri scumpe și de ultimă generație.

Cel mai evident exemplu a fost cel al ceasurilor, deoarece SUA au depășit China pentru a deveni cea mai mare piață a exporturilor de branduri elvețiene. De asemenea, consumatorii profită de creșterea pieței artei contemporane, cu achiziții masive de jetoane nefungibile(NFT) și de apetitul pentru bijuterii de top care stimulează companii precum Cie Financiere Richemont SA, proprietarul Cartier.

Cel mai mare câștigător corporativ este LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE și Tiffany, cu o campanie publicitară recentă  condusă de Jay-Z și Beyonce.

Aceste parteneriate au ajutat LVMH să conecteze luxul european cu piața americană, a spus Bernard Arnault, CEO-ul LVMH.

Gucci și Balenciaga de la Kering SA, “au beneficiat de puterea de cumpărare a clienților americani tineri”, potrivit analiștilor Bloomberg. Același lucru este valabil pentru Moncler și Burberry.

În trecut, luxul american era foarte concentrat în bastioanele de retail din New York, Los Angeles și Chicago, iar sectorul era foarte dependent de magazinele universale. Mediul arată diferit astăzi. Odată cu creșterea puterii de cumpărare și cu americanii mai înstăriți care se mută în alte orașe, multe mai multe regiuni prosperă.

Prada SpA, de exemplu, are deja magazine în Dallas și Houston dar planifică extinderi în Austin, Atlanta, Seattle și zonele metropolitane Baltimore-Washington DC.  Switzerland Group Watches  deschide magazine în Cincinnati, Minneapolis și Plano, Texas.

Observatorii de pe piață se așteaptă ca vânzările de lux în SUA pentru 2022 să crească cu 16%, cel mai ridicat nivel din lume.

Ultimele stiri

  • Primarul Capitalei, Nicuşor Dan: „Am nenumărate lucruri pe care mi le reproşez” – VIDEO
  • Nicolae Ciucă îşi lansează cartea: Sunt gândurile mele despre ce a însemnat tranziția de la om de armată la om politic
  • Incident șocant la Parchetul Vaslui: o angajată ar fi dat foc unor documente şi ar fi încercat să se sinucidă
  • Ce acte trebuie să duci statului dacă vrei o pensie mai mare. Veste de la Simona Bucura-Oprescu
  • Ai grijă unde bei berea la mare! Poţi primi o amendă de 1.500 euro
  • Miron Cozma, audiat la PG: „Care Mineriadă? Toţi îl susţineţi pe Iliescu. Nu a existat Mineriadă”
  • Ayatollahul Iranului amenință: „Dacă avem și cea mai mică dovadă, vom reacționa dincolo de orice imaginație!” (VIDEO)
  • Cât te costă o noapte de cazare la mare cu „Litoralul pentru toţi”. Programul, în perioada 31 mai – 20 iunie
  • Prețuri de lux la restaurantele din București. Cât costă să iei masa în oraș. De banii ăștia, faci un city-break la Milano!
  • Cu „dedicaţie” de la Guvern, pentru şoferi: benzina şi motorina se scumpesc, de la 1 iulie 2024! Cât cresc accizele
  • Exit mobile version