AcasăAfaceriDilemă pentru șoferi, profit pentru industria auto.Opțiuni plătite cu... abonament

Dilemă pentru șoferi, profit pentru industria auto.Opțiuni plătite cu… abonament

BMW este pe prima pagină a ziarelor cu opțiunea „scaune încălzite”, pentru care trebuie plătit un abonament. Tehnologia se află deja instalată în mașină, dar șoferul nu o poate accesa decât sub acestă formă de plată.

BMW percepe 18 dolari pe lună pentru dreptul de a folosi scaunele încălzite. În Franța, opțiunea este facturată la 20 de euro pe lună,  180 de euro pentru un an și 280 de euro pentru trei ani.

Și aceasta nu este singura opțiune cu plată și pe bază de abonament: Drive Assist Plus (40 euro/lună), BMW Drive Recorder (cameră de bord, 15 euro/lună), volan încălzit (15 euro/lună) și chiar și un voucher „Online Entertainment” pentru acces nelimitat la streaming de muzică (220 euro pentru un an).

În realitate, problema în acest caz este că echipamentul este deja „preinstalat” în vehicul. Cu alte cuvinte, relatează L’Automobile Magazine,  plătiți pur și simplu pentru a debloca utilizarea unui scaun sau a unui volan încălzit, care, în orice caz, este deja instalat în mașina dumneavoastră.

Prin urmare, proprietarul cumpără opțiuni din mers din magazinul online BMW, la fel cum un utilizator cumpără conținut suplimentar pentru jocul său video.

Dar de ce să plătești pentru ceva ce se află deja în mașina ta? Dacă echipamentul este instalat din fabrică, nu înseamnă că este facturat clientului?

Este foarte greu de spus dacă BMW nu profită de acest lucru pentru a trece mai departe prețul echipamentului necesar opțiunii în costul total al vehiculului.

BMW nu este singurul producător care a optat pentru această nouă politică: Volkswagen, Audi, Tesla și Stellantis au deja sisteme de opțiuni pe bază de abonament și intenționează să le dezvolte.

author avatar
Radu Jacotă Redactor