Cauta

“Deutsche Qualitat”? Nu toate mașinile nemțești sunt făcute în Germania

Marile companii auto, mai ales cele franceze, sunt criticate pentru externalizarea producției, în general în țări cu forță de muncă ieftină, care ar afecta standardele de calitate de acasă. Nici măcar producătorii germani nu fac excepție.

Și când e vorba de calitate și fiabilitate, majoritatea șoferilor dau exemplul mașinilor germane. Până la un punct au dreptate, însă nu toate întruchipează faimoasa „Deutche Qualitat”.

Audi, BMW și Mercedes produc aproape 25 de modele în străinătate. Fără a număra Volkswagen și Opel, acesta din urmă urmând în principal strategia dictată de grupul Stellantis. Numai Porsche face excepție, dar nu joacă cu adevărat în aceeași categorie.

Audi

Dintre cei trei producători premium, Audi este probabil cel care își mută cel mai mult producția. Zece modele din gamă sunt de fapt asamblate în afara granițelor germane. A1(Martorell- Spania), TT, i3 și Q3 Sportback(Gyor – Ungaria),Q5(San Jose Chiapa- Mexic), e-Tron(Bruxelles- Belgia), Q7 și Q8(Bratislava- Slovacia).

BMW

Pentru BMW, majoritatea producțiilor din afara Europei sunt reprezentate de SUV-uri. Doar X1 și X2 se fabrică la Regensburg, estul Bavariei. Restul gamei, de la X3 la X7, este responsabilitatea lucrătorilor din Spartanburg, SUA.

Berlinele din Seria 3 sunt construite atât la Munchen, cât și în Africa de Sud. În cele din urmă, Z4 ocupă liniile fabricii din Graz, Austria.

Mercedes

Și la Mercedes, modelele construite în străinătate sunt în mare parte SUV-uri, care provin adesea de pe continentul american. Acesta este cazul GLB, asamblat în Mexic, dar și al GLE, GLE Coupe și GLS, toate fabricate la uzina Tuscaloosa din Statele Unite.

Volkswagen

Volkswagen folosește o strategie cumva diferită, chiar dacă nu toate modelele provin din Germania, producția este păstrată în Europa: Up!, Polo, T-Cross(Pamplona- Spania), T-Roc, Tiguan(Palmela -Portugalia și Osnabruck – Germania), Tuareg (Bratislava – Slovacia).

Opel

Înainte de a face parte din grupul Stellantis, Opel intrase deja în rândurile francezilor de la PSA, notează Automobile Magazine. Prin urmare, nu este surprinzător că marea majoritate a modelelor sunt construite în Franța sau Spania, unde PSA și-a stabilit reședința de mult timp.

Corsa și Crossland(Zaragoza), Mokka și Grandland(Sochaux și Poissy). Există două excepții: Insignia și noul Astra vor fi repatriate din Polonia și Regatul Unit la Rüsselsheim.

Cunoscătorii pieței sunt convinși că originea mașinilor definește calitatea lor de fabricație, „Made in Germany” reprezenta cea mai puternică garanție.Dar trăim vremurile globalizării economice, iar industria auto nu se mai poate mândri doar cu  modelul de producție internă.

Ultimele stiri

  • Horoscop 24 iunie 2025 – Familia, partenerii și prietenii vă vor fi o companie plăcută
  • Alege ce citești
  • PSD, campion la mersul pe loc
  • Noua consolidare fiscală, biruri puse doar pe populație
  • Va supraviețui ayatollahul Khamenei?
  • Agricultorii români îi dau peste nas Ursulei. ”Nu mâncăm armament, ci hrană produsă de fermieri”
  • Trump îl va înlătura pe șeful celei mai puternice bănci centrale din lume?
  • Pericolele triumfalismului în Orientul Mijlociu
  • Poza care i-ar putea grăbi plecarea lui Garnacho!
  • Republica Islamică nu va da înapoi
  • Exit mobile version