Cauta

Derută în lumea luxului: scade apetitul cumpărătorilor

Brandurile se confruntă cu scăderea cheltuielilor consumatorilor pentru produsele de lux

Acțiunile mărcilor de lux sunt pe pierderi în urma unui avertisment lansat de Burberry, grupul britanic anunțând că este afectat de o încetinire globală a cheltuielilor clienților.

Burberry se confruntă cu  o cerere mai slabă care ar putea face imposibil de atins prognoza sa de vânzări, iar profiturile ar fi probabil la limita inferioară a intervalului orientativ. Acțiunile la Londra au scăzut cu până la 11%, cel mai abrupt declin intraday din ultimii peste trei ani.

Eforturile directorului executiv Jonathan Akeroyd de a relansa brandul au fost blocate pe fondul încetinirii globale a cererii de bunuri de lux. Akeroyd l-a numit pe designerul Daniel Lee anul trecut pentru a revigora popularitatea companiei, dar eforturile nu au dat încă roade. Acțiunile Burberry au pierdut mai mult de o cincime din valoarea lor în acest an.

LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE, cel mai mare grup de lux și proprietar al Christian Dior și Loro Piana, a ratat estimările pentru unitatea sa cheie de modă și marochinărie. La bursa de la  Paris, LVMH a cedat 1,48%, Kering 1,81% și Hermès 0,25%.

Grupul elvețian Richemont a pierdut 1,65%, iar brandurile italiene Salvatore Ferragamo și Moncler au coborât cu 0,32% și, respectiv, 1,12%.Indicele european al produselor de lux a pierdut 1,07%.

Alți rivali se dovedesc mai rezistenți, cum ar fi producătorul de genți Birkin Hermes International. Vânzările Burberry au crescut cu un anemic 1% în cele trei luni încheiate în septembrie, deși analiștii se așteptau la un câștig de 4,2%.

„Burberry este al zecelea producător de lux care a ratat sau a redus previziunile privind veniturile și ar putea vedea estimările de consens de 9% reduse cu aproximativ 100 de puncte de bază”, a declarat Deborah Aitken, analist Bloomberg Intelligence în domeniul produselor de lux

A existat o decelerare clară între primul și al doilea trimestru, veniturile din Statele Unite suferind cel mai mult, cu o scădere de 10% în cele trei luni până în septembrie. Apetitul cumpărătorilor s-a răcit, de asemenea, în regiunea Asia-Pacific, precum și în Europa și Orientul Mijlociu.

Consumatorii din întreaga lume se opun prețurilor mai mari ale mărcilor de lux, semn că inflația îi afectează nu numai pe cumpărătorii înstăriți, ci și pe așa-numiții clienți aspiraționali care tind să cumpere articole la cele mai mici niveluri de preț.

Firma de consultanță Bain & Company  se așteaptă ca cheltuielile globale pentru produse de lux să stagneze în trimestrul actual, care include perioada crucială de Crăciun și Anul Nou.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • Iohannis joacă alba-neagra cu viitorul României
  • Jurnalul securiștilor de la Păltiniș se vinde ca pâinea caldă
  • Mbappe nu uită de PSG
  • FCSB ține cu Real Madrid în finala Ligii Campionilor. De ce?!
  • Producătorii au răbufnit. Hipermarketurile pun adaosuri uriașe
  • Se privatizează industria de armament. Guvernul trece la exproprieri masive
  • O nouă măsură a Guvernului PSD în sprijinul românilor. Amenzile de circulație nu se modifică prin creșterea salariului minim de la 1 iulie 2024
  • Trump devine coșmarul piețelor bursiere?
  • S-a creat precedentul. România, condamnată de CEDO pentru încălcarea drepturilor unui transgender
  • Exit mobile version