Cauta

Derută în lumea luxului: scade apetitul cumpărătorilor

Brandurile se confruntă cu scăderea cheltuielilor consumatorilor pentru produsele de lux

Acțiunile mărcilor de lux sunt pe pierderi în urma unui avertisment lansat de Burberry, grupul britanic anunțând că este afectat de o încetinire globală a cheltuielilor clienților.

Burberry se confruntă cu  o cerere mai slabă care ar putea face imposibil de atins prognoza sa de vânzări, iar profiturile ar fi probabil la limita inferioară a intervalului orientativ. Acțiunile la Londra au scăzut cu până la 11%, cel mai abrupt declin intraday din ultimii peste trei ani.

Eforturile directorului executiv Jonathan Akeroyd de a relansa brandul au fost blocate pe fondul încetinirii globale a cererii de bunuri de lux. Akeroyd l-a numit pe designerul Daniel Lee anul trecut pentru a revigora popularitatea companiei, dar eforturile nu au dat încă roade. Acțiunile Burberry au pierdut mai mult de o cincime din valoarea lor în acest an.

LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE, cel mai mare grup de lux și proprietar al Christian Dior și Loro Piana, a ratat estimările pentru unitatea sa cheie de modă și marochinărie. La bursa de la  Paris, LVMH a cedat 1,48%, Kering 1,81% și Hermès 0,25%.

Grupul elvețian Richemont a pierdut 1,65%, iar brandurile italiene Salvatore Ferragamo și Moncler au coborât cu 0,32% și, respectiv, 1,12%.Indicele european al produselor de lux a pierdut 1,07%.

Alți rivali se dovedesc mai rezistenți, cum ar fi producătorul de genți Birkin Hermes International. Vânzările Burberry au crescut cu un anemic 1% în cele trei luni încheiate în septembrie, deși analiștii se așteptau la un câștig de 4,2%.

„Burberry este al zecelea producător de lux care a ratat sau a redus previziunile privind veniturile și ar putea vedea estimările de consens de 9% reduse cu aproximativ 100 de puncte de bază”, a declarat Deborah Aitken, analist Bloomberg Intelligence în domeniul produselor de lux

A existat o decelerare clară între primul și al doilea trimestru, veniturile din Statele Unite suferind cel mai mult, cu o scădere de 10% în cele trei luni până în septembrie. Apetitul cumpărătorilor s-a răcit, de asemenea, în regiunea Asia-Pacific, precum și în Europa și Orientul Mijlociu.

Consumatorii din întreaga lume se opun prețurilor mai mari ale mărcilor de lux, semn că inflația îi afectează nu numai pe cumpărătorii înstăriți, ci și pe așa-numiții clienți aspiraționali care tind să cumpere articole la cele mai mici niveluri de preț.

Firma de consultanță Bain & Company  se așteaptă ca cheltuielile globale pentru produse de lux să stagneze în trimestrul actual, care include perioada crucială de Crăciun și Anul Nou.

Ultimele stiri

  • Caricatura Zilei
  • Horoscop 24 iunie 2025 – Familia, partenerii și prietenii vă vor fi o companie plăcută
  • Alege ce citești
  • PSD, campion la mersul pe loc
  • Noua consolidare fiscală, biruri puse doar pe populație
  • Va supraviețui ayatollahul Khamenei?
  • Agricultorii români îi dau peste nas Ursulei. ”Nu mâncăm armament, ci hrană produsă de fermieri”
  • Trump îl va înlătura pe șeful celei mai puternice bănci centrale din lume?
  • Pericolele triumfalismului în Orientul Mijlociu
  • Poza care i-ar putea grăbi plecarea lui Garnacho!
  • Exit mobile version