AcasăAfaceriDerută în lumea luxului: scade apetitul cumpărătorilor

Derută în lumea luxului: scade apetitul cumpărătorilor

Brandurile se confruntă cu scăderea cheltuielilor consumatorilor pentru produsele de lux

Acțiunile mărcilor de lux sunt pe pierderi în urma unui avertisment lansat de Burberry, grupul britanic anunțând că este afectat de o încetinire globală a cheltuielilor clienților.

Burberry se confruntă cu  o cerere mai slabă care ar putea face imposibil de atins prognoza sa de vânzări, iar profiturile ar fi probabil la limita inferioară a intervalului orientativ. Acțiunile la Londra au scăzut cu până la 11%, cel mai abrupt declin intraday din ultimii peste trei ani.

Eforturile directorului executiv Jonathan Akeroyd de a relansa brandul au fost blocate pe fondul încetinirii globale a cererii de bunuri de lux. Akeroyd l-a numit pe designerul Daniel Lee anul trecut pentru a revigora popularitatea companiei, dar eforturile nu au dat încă roade. Acțiunile Burberry au pierdut mai mult de o cincime din valoarea lor în acest an.

LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE, cel mai mare grup de lux și proprietar al Christian Dior și Loro Piana, a ratat estimările pentru unitatea sa cheie de modă și marochinărie. La bursa de la  Paris, LVMH a cedat 1,48%, Kering 1,81% și Hermès 0,25%.

Grupul elvețian Richemont a pierdut 1,65%, iar brandurile italiene Salvatore Ferragamo și Moncler au coborât cu 0,32% și, respectiv, 1,12%.Indicele european al produselor de lux a pierdut 1,07%.

Alți rivali se dovedesc mai rezistenți, cum ar fi producătorul de genți Birkin Hermes International. Vânzările Burberry au crescut cu un anemic 1% în cele trei luni încheiate în septembrie, deși analiștii se așteptau la un câștig de 4,2%.

„Burberry este al zecelea producător de lux care a ratat sau a redus previziunile privind veniturile și ar putea vedea estimările de consens de 9% reduse cu aproximativ 100 de puncte de bază”, a declarat Deborah Aitken, analist Bloomberg Intelligence în domeniul produselor de lux

A existat o decelerare clară între primul și al doilea trimestru, veniturile din Statele Unite suferind cel mai mult, cu o scădere de 10% în cele trei luni până în septembrie. Apetitul cumpărătorilor s-a răcit, de asemenea, în regiunea Asia-Pacific, precum și în Europa și Orientul Mijlociu.

Consumatorii din întreaga lume se opun prețurilor mai mari ale mărcilor de lux, semn că inflația îi afectează nu numai pe cumpărătorii înstăriți, ci și pe așa-numiții clienți aspiraționali care tind să cumpere articole la cele mai mici niveluri de preț.

Firma de consultanță Bain & Company  se așteaptă ca cheltuielile globale pentru produse de lux să stagneze în trimestrul actual, care include perioada crucială de Crăciun și Anul Nou.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
478 afisari

2 COMENTARII

  1. Luxul a fost mereu o prostie. Platesti de nunstiu cate ori mai mult din cauza ca scrie ceva pe o eticheta.
    Sau platesti ca prostul sa devii panou publicitar pentru nu stiu ce firma, asta da prosteala.
    Cum sa coste o geanta sau o carpa mai mult decat greutatea ei in aur???
    Ca… marketing.
    In plus acum si luxul este fabricat tot in Asia. Sunt azi firme care fac lucruri de calitate la preturi medii. Aduceti inapoi micii mestesugari, cumparati lucruri de la arrizani locali – cei care mai sunt.
    Cand plateti branduri de asa zis lux platesti toate revistele si vedetele care poarta brandurule si luxul altora. Pentru ce?
    Iti aduce valoare o carpa pe care o ai pe tine?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger