AcasăAfaceriDe la Louis Vuitton la Burberry.Industria luxului: 1,4 trilioane de euro în...

De la Louis Vuitton la Burberry.Industria luxului: 1,4 trilioane de euro în acest an!

Piața globală a bunurilor de lux a făcut un alt salt înainte în  2022, în ciuda condițiilor economice și de consum extrem de incerte. Și rămâne pregătită pentru o expansiune suplimentară anul viitor și pentru restul deceniului până în 2030.

Industria globală a bunurilor de lux va atinge o valoare de piaţă de aproximativ 1.400 miliarde de euro în venituri din vânzări în acest an, în creştere cu 21% faţă de 2021, potrivit celui mai recent raport Bain & Company și Altagamma.

Industria bunurilor personale de lux, în special, a cunoscut o nouă accelerare a creșterii. Îmbunătățit de o performanță puternică a pieței, în ciuda înrăutățirii indicatorilor macroeconomici la nivel global, precum și a provocărilor specifice din China, sectorul de lux personal va vedea valoarea vânzărilor sale la 353 de miliarde de euro.

Performanța ultimului trimestru al acestui an, în stabilirea rezultatului final pentru 2022, va depinde în mare măsură de ridicarea progresivă a restricțiilor pandemiei de Covid-19 în China, precum și de evoluția încrederii consumatorilor de lux europeni și americani.

În ciuda provocărilor economice actuale și continue, piața de lux a continuat să aibă performanțe puternice pe tot parcursul acestui an până în prezent, înregistrând profituri pentru branduri la nivel general şi o creştere pozitivă pentru aproximativ 95% dintre mărci.

Marii câștigători sunt LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy), Richemont (Cartier, Montblanc), Nike, Prada Group şi Burberry Group. Aceste companii însumează 49% din vânzările globale, în 2021. An în care giganții de lux au cheltuit peste 12 miliarde de euro pentru publicitate, mai mult decât dublu faţă de faţă de acum zece ani.

Tendințele consumatorilor tineri sunt un “motor puternic”, notează raportul. Generaţia Y (născuţi între 1981-1995) şi Generaţia Z (născuţi între 1996-2010) au fost responsabile pentru întreaga creştere a pieţei în 2022, în timp ce cheltuielie cheltuielile Generaţiei Z şi ai Generaţiei Alpha (născuţi între 2010-2024) vor creşte de trei ori mai repede decât pentru alte generaţii, până în 2030, reprezentând o treime din piaţă.

Alți factori, precum fondurile de capital bazate pe tehnologie, vor creștere vânzările produselor de lux cu peste 60% în următorii cinci ani.

Piața de lux din SUA “este puternică”, iar Europa a reușit să își revină după 2019 datorită cererii locale solide, alături de un impuls suplimentar din partea turiștilor cumpărători din America și Orientul Mijlociu. Există şi pieţe noi care prezintă potenţial, cum ar fi Asia de Sud-Est şi Coreea de Sud.

China rămâne un jucător crucial, dar este încă sub nivelurile din 2021, din cauza restricţiilor în curs, şi este aşteptată să revină la nivelurile de anul trecut între prima şi a doua jumătate a lui 2023.

Baza de consumatori a pieţei de lux se extinde, cu aproximativ 400 de milioane de consumatori în 2022, estimându-se o creștere la 500 de milioane până în 2030″, precizează XTB.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
106 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger