AcasăAfaceriDe la Cartier la Hermes: luxul revine

De la Cartier la Hermes: luxul revine

Creșterea vânzărilor și acțiunilor companiilor de lux arată o revenire a sectorului în toate regiune, cu excepția Chinei

Richemont, proprietarul Cartier, a anunțat o creștere de 10% a vânzărilor în al treilea trimestru fiscal, chiar dacă cererea din China a fost o frână pentru sectorul de lux.

Vânzările au crescut la 6,2 miliarde de euro (6,38 miliarde de dolari) la rate de schimb constante în cele trei luni până la sfârșitul lunii decembrie, iar acțiunile au urcat cu 17,15%. Marca elvețiană a numit „cea mai mare cifră trimestrială”. A fost cu mult peste creșterea de 1% așteptată de analiștii chestionați de  Reuters.

Alte acțiuni Christian Dior, LVMH și Hermes au crescut la rezultatele care au marcat un semnal pozitiv pentru sănătatea sectorului european al luxului în perioada cumpărăturilor de sărbători notează CNBC.

Richemont a raportat o creștere de două cifre în toate regiunile, cu excepția  unei  scăderi de 18% în China continentală, Hong Kong și Macao.

China, cândva un motor cheie al cererii de produse de lux, a fost o frână majoră pentru sector, deoarece s-a străduit să iasă dintr-o criză macroeconomică post-Covid.

Richemont s-a confruntat cu o călătorie volatilă în ultimul an, pe fondul unei remanieri a conducerii sale de vârf și al fluctuațiilor mai ample de pe piața premium.

Acțiunile au crescut odată cu numirea, în luna mai, a noului director general Nicolas Bos, fost director al mărcii de bijuterii Van Cleef & Arpels. Grupul high-end fusese până atunci o excepție într-o scădere mai amplă a luxului, raportând vânzări record pentru întregul an în luna mai.

Rezultatele marchează o revenire la creștere pentru Richemont, după o scădere anuală de 1% a vânzărilor din primul semestru din cauza unui  context dificil în China. Vânzările pentru acea perioadă de șase luni s-au ridicat la 10,1 miliarde de euro.

Există un semnal timpuriu pozitiv pentru revenirea la sănătate a sectorului de lux, a declarat Luca Solca, analist senior la Bernstein. Europa și regiunea Asia-Pacific, cu excepția Chinei, „au înregistrat îmbunătățiri secvențiale puternice, determinate de creșterea cererii interne și de intrările puternice de turiști, în timp ce America continuă să fie determinată de cererea locală puternică”.

„Considerăm că acesta este un semn încurajator și o confirmare – așa cum a anticipat piața în ultimele săptămâni – că este posibil ca 3Q24 să fi fost un minim”, a adăugat Solca, referindu-se la al treilea trimestru calendaristic până în septembrie.

Analiștii Citi așteaptă ca rezultatele puternice să „susțină acțiunile Richemont și un sector de lux mai larg, care a fost în dezavantaj în ultimele 18 luni”.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
441 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger