AcasăAfaceriDe ce producătorii europeni de automobile riscă să piardă peste 4 miliarde...

De ce producătorii europeni de automobile riscă să piardă peste 4 miliarde de euro. Câștigă China

Companile  au avertizat că riscă să piardă 4,3 miliarde de euro și să reducă producția cu sute de mii de vehicule electrice dacă Bruxelles-ul nu acceptă să amâne impunerea de tarife vamale între UE și Marea Britanie.

Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a declarat că China ar fi cel mai mare beneficiar dacă UE nu va accepta cererea britanicilor de a amâna modificările din 2024 până în 2027.

Începând din ianuarie anul viitor, vehiculele electrice expediate între Marea Britanie și UE se vor confrunta cu tarife vamale de 10%, cu excepția cazului în care cel puțin 45% din valoarea pieselor acestora provin din cele două regiuni, conform termenilor stabiliți în Acordul de comerț și cooperare (TCA) post-Brexit.

Dar ACEA susține că industria are nevoie de mai mult timp pentru a se dezbăra de bateriile care sunt încă importate din China, Coreea de Sud sau Japonia – în ciuda eforturilor de a construi fabrici în Europa.

„Se cheltuiesc bani pentru a sprijini electrificarea, iar construcția unui lanț de aprovizionare european se accelerează. Dar este nevoie de timp. Am fost cu toții prea optimiști”, a declarat Sigrid de Vries, director general al ACEA. „Marea Britanie este piața de export numărul unu pentru producătorii europeni de automobile”.

Grupul a estimat că întreprinderile cu sediul în UE ar plăti 4,3 miliarde de euro în tarife și ar pierde vânzări între 2024 și 2027, ceea ce ar duce la o scădere cu aproximativ 500.000 de vehicule fabricate.

Maros Sefcovic, comisarul european responsabil pentru relațiile cu Regatul Unit, a anunțat în luna mai că blocul comunitar nu va ceda, deoarece dorește să încurajeze producătorii de automobile să investească în capacități naționale de fabricare a bateriilor.

De Vries a subliniat că SUA a oferit subvenții uriașe producătorilor de autovehicule pentru a produce baterii și modele electrice, ca parte a Legii de reducere a inflației de 370 de miliarde de dolari a administrației Biden, ceea ce face ca Europa să fie o opțiune “mai puțin atractivă”.

În Marea Britanie, vehiculele fabricate în China au reprezentat o treime din achizițiile de modele electrice în 2022, de 15 ori mai mult decât în 2020.

Stellantis, care deține mărci precum Peugeot și Fiat, a precizat deja că ar putea închide o fabrică de camionete din Marea Britanie dacă tarifele intră în vigoare anul viitor. Dar UE trimite mult mai multe mașini în Regatul Unit decât invers și, prin urmare, ar plăti mai mult.

Miniștrii guvernului britanic au purtat discuții cu omologii din UE și subliniază în privat că o amânare ar fi în beneficiul Londrei și al Bruxelles-ului. Anul trecut, Regatul Unit a vândut 47 000 de vehicule electrice în UE, în valoare de 1,2 miliarde de euro.

UE a crescut ușor cota de piață de la Brexit la aproximativ 47%. În 2022, a exportat 139.000 de vehicule electrice în Regatul Unit, în valoare de 5,1 miliarde de euro – ceea ce ar însemna 510 milioane de euro în tarife odată ce acestea vor intra în vigoare.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
360 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger