AcasăAfaceriDe ce Mercedes, VW și BMW vor pierde peste 10 miliarde de...

De ce Mercedes, VW și BMW vor pierde peste 10 miliarde de euro

Principalii trei producători de automobile din Germania vor pierde peste 10 miliarde de euro din fluxurile lor de numerar în acest an, deoarece costurile tarifare din SUA adaugă presiune asupra unei industrii care se confruntă deja cu volume scăzute și cu un aflux de vehicule electrice din China

Principalii trei producători de automobile din Germania vor pierde peste 10 miliarde de euro din fluxurile lor de numerar în acest an, deoarece costurile tarifare din SUA adaugă presiune asupra unei industrii care se confruntă deja cu volume scăzute și cu un aflux de vehicule electrice din China.

Donald Trump a impus tarife de 25 % la importurile de vehicule fabricate în străinătate. Potrivit datelor furnizate de Visible Alpha, este probabil ca fluxurile de numerar să scadă de la 9,4 miliarde de euro anul trecut la 3 miliarde pentru Mercedes-Benz, de la 7,1 miliarde la 3,5 miliarde pentru Volkswagen și de la 4,8 miliarde la 4,4 miliarde pentru BMW.

Situația s-ar putea deteriora și mai mult, pe măsură ce analiștii își ajustează previziunile pentru a reflecta reducerea de către VW a previziunilor privind fluxul net de numerar în acest an la o valoare cuprinsă între 1 și 3 miliarde de euro, de la intervalul anterior de 2 până la 5 miliarde, relatează Financial Times.

Repercusiunile tarifelor nu s-au reflectat pe deplin în rezultatele celui de-al doilea trimestru, deoarece unii producători de automobile au folosit stocurile anterioare aplicării tarifelor în așteptarea rezultatului negocierilor comerciale.

Cu toate acestea, tarifele mai mari vor însemna creșterea costurilor de export către SUA, de achiziție a pieselor, precum și ajustări ale lanțului de aprovizionare, ceea ce ar pune presiune pe fluxurile de numerar.

Volkswagen, Mercedes și BMW plătesc deja un tarif de 27,5 % pentru multe transporturi spre piața americană din țări precum Germania și Mexic. În al doilea trimestru, VW a înregistrat un flux net de numerar negativ  de 523 de milioane de euro.

Pentru producătorii de automobile, costurile sunt deja în creștere, deoarece furnizorii, care au marje de profit mai mici, au reușit rapid să transfere tarifele nu numai asupra componentelor de origine străină, ci și asupra materialelor precum aluminiul și oțelul.

Presiunea asupra pozițiilor lor de numerar și a marjelor de profit vine într-un moment în care producători precum VW se confruntă cu nevoia de restructurare și corectarea structurii costurilor pentru a concura împotriva BYD și a altor rivali chinezi.

Stellantis a anunțat că va suporta o pierdere de 300 de milioane de euro din cauza tarifelor impuse de Trump în prima jumătate a anului, dar a recunoscut că impactul din a doua jumătate va fi mai mare, deoarece se așteaptă la 1,5 miliarde de euro până la sfârșitul lui 2025.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
55 afisari

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
*** National nu isi asuma continutul comentariilor si isi rezerva dreptul de a NU le publica sau de a le modera. Va rugam sa va exprimati opiniile folosind un limbaj respectuos si civilizat. ***
Introduceți aici numele dvs.

Zenville

Ultimele știri

proger