AcasăAfaceriDe ce mașinile autonome sunt un wild card pentru piața globală

De ce mașinile autonome sunt un wild card pentru piața globală

Vehiculele electrice și bateriile devin un element central în politicile industriale ale multor țări, iar concurența pentru atragerea de investiții va crește în anii următori, potrivit raportului anual „Electric Vehicle Outlook” al BloombergNEF.

Analiza conține multe cifre care atrag atenția, de la emisiile generate de transportul rutier , care vor atinge punctul maxim în 2029, până la faptul că toate tipurile de vehicule electrice înlocuiesc deja 1,5 milioane de barili de petrol pe zi.În modelarea BNEF – pe care a numit-o Scenariul de tranziție economică – valoarea cumulată a vânzărilor de vehicule electrice în toate segmentele atinge 8,8 trilioane de dolari până în 2030 și 57 trilioane de dolari până în 2050.

Într-un scenariu în care toate vehiculele au emisii zero la țeava de eșapament până în 2050 – Scenariul Net-Zero – cifra de la jumătatea secolului sare la peste 88.000 de miliarde de dolari.Diferența dintre scenariul de tranziție economică și scenariul Net Zero al BNEF este mai mică decât în oricare dintre rapoartele sale anterioare.

Acest lucru se datorează unui nou sprijin politic mai puternic în SUA, progreselor timpurii înregistrate de vehiculele electrice în câteva economii emergente, creșterii investițiilor globale în infrastructura de încărcare și în lanțul de aprovizionare cu baterii, precum și inovațiilor tehnologice, cum ar fi bateriile cu ioni de sodiu.

Cu toate acestea, există încă domenii în care sunt necesare eforturi suplimentare. În acest sens, vehiculele autonome, sau AV, sunt încă un wild card pentru piața auto globală.

AV-urile au parcurs peste 80 de milioane de kilometri pe drumurile publice în 2022, în cadrul testelor și operațiunilor. Operatori de flote precum Cruise, Waymo și Baidu își extind serviciile în noi orașe.

În timp ce amprenta actuală a acestor servicii este încă relativ mică, extinderea robotaxiurilor ar putea avea implicații uriașe asupra dimensiunii și distribuției parcului de vehicule de pasageri.

Din cauza incertitudinii legate de viteza de implementare a AV, BNEF a modelat două scenarii în care calendarul de adoptare a acestor vehicule variază semnificativ față de scenariul său de tranziție economică.

În funcție de regiunea în care operează, robotaxiurile pot parcurge de trei până la cinci ori distanța anuală a unui vehicul privat de pasageri, ceea ce înseamnă că sunt necesare mult mai puține vehicule pentru a oferi același nivel de mobilitate consumatorilor.

Parcul de vehicule de pasageri din 2050 ar fi cu 29% mai mic decât în scenariul de tranziție economică, care presupune că robotaxiurile vor oferi mobilitate pe distanțe scurte și medii în special în zonele urbane, unde densitatea populației consolidează viabilitatea acestor servicii.

Pe de altă parte, în scenariul cu un nivel scăzut de vehicule utilitare, parcul de autoturisme va continua să crească până în 2050, ajungând la aproximativ 1,8 miliarde de vehicule, cu mai mult de 29% mai mult decât în scenariul de tranziție economică.

Nu există nicio îndoială că electrificarea va juca un rol definitoriu în următoarele câteva decenii în domeniul transportului rutier. Cu toate acestea, există încă multe întrebări fără răspuns în ceea ce privește detaliile, cum ar fi unde și în ce segmente se vor implanta vehiculele electrice.

Rapiditatea cu care se materializează robotaxiurile este unul dintre cei mai nesiguri factori care vor plana asupra deciziilor de investiții la toate nivelurile lanțului valoric al transporturilor.

 

author avatar
Radu Jacotă Redactor
253 afisari

2 COMENTARII

  1. Un alt „harticol” al cretinoidului jacotă. Din titlu mi-am dat seama și nici nu am mai încercat să citesc articolul.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger