Cauta

De ce giganții luxului au pierdut într-o singură zi miliarde de dolari?

Din cauza încetinirii economice din SUA.O creștere fulminantă a stocurilor de bunuri de lux din acest an, alimentată de cererea internațională, în special din China, tocmai a fost afectată, eliminând peste 30 de miliarde de dolari din acest sector.

Acțiunile Hermes International s-au prăbușit marți cu până la 5,5%, în timp ce LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE a scăzut cu aproximativ 4%, iar Kering SA, proprietarul Gucci, și-a văzut acțiunile scăzând cu peste 2%.  Cel mai bogat om al lumii, magnatul francez Bernard Arnault, fondatorul și președintele LVMH, a pierdut 11,2 miliarde de dolari.

În ultimul an, sectorul luxului a devenit pentru piața bursieră europeană ceea ce este Big Tech pentru SUA: o colecție de companii dominante a căror creștere a rezistat chiar și în condițiile în care economia a avut fluctuații.

Dar această încredere a fost acum diminuată, întrucât participanții la o conferință de specialitate organizată la Paris de Morgan Stanley au semnalat o performanță „relativ mai moderată” în SUA, potrivit lui Edouard Aubin, analist la banca de investiții, citat de Bloomberg. Situația reflectă „slăbiciunea în special a consumatorului aspirațional”.

Acest regres a surprins economiștii, deoarece atât SUA, cât și Asia sunt piețe importante pentru companiile europene de lux. Asia, cu excepția Japoniei, a reprezentat 30% din vânzările LVMH în 2022, în timp ce SUA a reprezentat 27%, potrivit raportului anual al companiei.

Analiștii de la Deutsche Bank au declarat, de asemenea, că o încetinire a creșterii economice în SUA este acum o preocupare tot mai mare. Deși revenirea cererii chineze a fost unul dintre principalii factori determinanți ai vânzărilor puternice, investitorii vor fi probabil pretențioși de acum încolo.

Acțiunile de lux au avut performanțe mult mai mari în acest an: LVMH a crescut cu 25%, iar Hermes a adăugat 34%, ambele depășind o creștere de 10% a indicelui Stoxx Europe 600.

Luna trecută, acțiunile LVMH au atins un nivel record după ce au raportat o creștere a vânzărilor, în timp ce Hermes a înregistrat un salt al vânzărilor trimestriale, deoarece consumatorii chinezi au cumpărat eșarfele sale scumpe și gențile de mână Kelly.

Cu toate acestea, au apărut primele semnale de alarmă, LVMH observând o încetinire a creșterii în SUA, în timp ce brandul britanic Burberry Group  a declarat că observă o slăbire a cererii de încălțăminte și de produse entry-level în rândul „americanilor mai tineri”.

 

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • Plecarea Annei Wintour înseamnă sfârșitul Vogue?
  • România, luată din nou ostatică de statul paralel / Evaziunea fiscală, pretextul pentru revigorarea protocoalelor „Binomului” Coldea-Kovesi
  • Pentru că nu-i mai poate jecmăni, Bolojan le taie românilor independența energetică
  • Sindicaliștii ANAF: Legea încurajează evaziunea fiscală
  • Marea revenire a piețelor europene, după 10 ani de criză
  • Stoichkov dă de pământ cu Klopp și Maresca: „Când luați 20 de milioane pe an, nu vă mai plângeți!”
  • Cine l-a împins pe Trump spre războiul cu Iranul?
  • Alertă națională. Se forțează privatizarea pădurilor statului
  • Barcelona a batut palma cu Messi!
  • Exit mobile version