Din cauza încetinirii economice din SUA.O creștere fulminantă a stocurilor de bunuri de lux din acest an, alimentată de cererea internațională, în special din China, tocmai a fost afectată, eliminând peste 30 de miliarde de dolari din acest sector.
Acțiunile Hermes International s-au prăbușit marți cu până la 5,5%, în timp ce LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE a scăzut cu aproximativ 4%, iar Kering SA, proprietarul Gucci, și-a văzut acțiunile scăzând cu peste 2%. Cel mai bogat om al lumii, magnatul francez Bernard Arnault, fondatorul și președintele LVMH, a pierdut 11,2 miliarde de dolari.
În ultimul an, sectorul luxului a devenit pentru piața bursieră europeană ceea ce este Big Tech pentru SUA: o colecție de companii dominante a căror creștere a rezistat chiar și în condițiile în care economia a avut fluctuații.
Dar această încredere a fost acum diminuată, întrucât participanții la o conferință de specialitate organizată la Paris de Morgan Stanley au semnalat o performanță „relativ mai moderată” în SUA, potrivit lui Edouard Aubin, analist la banca de investiții, citat de Bloomberg. Situația reflectă „slăbiciunea în special a consumatorului aspirațional”.
Acest regres a surprins economiștii, deoarece atât SUA, cât și Asia sunt piețe importante pentru companiile europene de lux. Asia, cu excepția Japoniei, a reprezentat 30% din vânzările LVMH în 2022, în timp ce SUA a reprezentat 27%, potrivit raportului anual al companiei.
Analiștii de la Deutsche Bank au declarat, de asemenea, că o încetinire a creșterii economice în SUA este acum o preocupare tot mai mare. Deși revenirea cererii chineze a fost unul dintre principalii factori determinanți ai vânzărilor puternice, investitorii vor fi probabil pretențioși de acum încolo.
Acțiunile de lux au avut performanțe mult mai mari în acest an: LVMH a crescut cu 25%, iar Hermes a adăugat 34%, ambele depășind o creștere de 10% a indicelui Stoxx Europe 600.
Luna trecută, acțiunile LVMH au atins un nivel record după ce au raportat o creștere a vânzărilor, în timp ce Hermes a înregistrat un salt al vânzărilor trimestriale, deoarece consumatorii chinezi au cumpărat eșarfele sale scumpe și gențile de mână Kelly.
Cu toate acestea, au apărut primele semnale de alarmă, LVMH observând o încetinire a creșterii în SUA, în timp ce brandul britanic Burberry Group a declarat că observă o slăbire a cererii de încălțăminte și de produse entry-level în rândul „americanilor mai tineri”.