Cauta

De ce companiile auto nu sunt îngrijorate de scăderea vânzărilor: se deschide o piață de 250 de miliarde de dolari

De ce companiile auto nu sunt îngrijorate de scăderea vânzărilor: se deschide o piață de 250 de miliarde de dolari - Ziarul National

În timp ce piața europeană va avea probabil dificultăți în a reveni la nivelurile sale anterioare, producătorii nu au adoptat o poziție alarmistă.

Volumele de livrări sunt departe de nivelurile de dinainte de pandemie. În acest an,  principalele piețe europene (Germania, Franța, Italia, Spania etc) vor fi din nou pe profit, dar această creștere va fi înșelătoare.

În primul rând, notează Automobile Magazine, pentru că nu sunt nici pe departe în măsură să compenseze scăderea vânzărilor din 2020 cauzată de pandemie și de scăderile ulterioare cauzate de penurie.

În al doilea rând, pentru că majoritatea acestor livrări au fost de vehicule care au trebuit să aștepte multe luni înainte de a fi produse, din nou din cauza problemelor legate de disponibilitatea componentelor și a pieselor.

Este piața auto europeană în declin pe termen lung sau cel puțin se stabilizează la minimele de după pandemie?În mod ciudat, foarte puțini producători sunt preocupați în mod public de această scădere a comenzilor. Mai mult, marjele lor au crescut și, mai ales, o nouă piață se deschide pentru ei  în următorii ani. Piața de date, care ar putea ajunge la 250 de miliarde de dolari până în 2030 la nivel mondial.

În medie, un vehicul conectat generează un volum de date de 25 de gigaocteți (GB) pe oră de utilizare, echivalentul a mai mult de două luni de navigare pe internet.

Flota globală de vehicule conectate a crescut cu 25% pe an din 2018.Clienții francezi sunt printre cei mai mari consumatori de servicii conectate din Europa, cu un număr estimat de 10,7 milioane de vehicule conectate în 2021.

Gama este vastă, de la controlul datelor de la bord la vânzarea de  servicii inteligente de reîncărcare/parcare, controlul continuu al costurilor și al emisiilor și chiar personalizarea instantanee a vehiculului.

În ceea ce îl privește pe șofer, datele îl vor afecta în mai multe moduri: faimoasele actualizări de la distanță ale mașinii(care există deja), plata la bord (pentru divertisment, parcare, combustibil, achiziții etc) și memento-uri personalizate de întreținere.

Furnizorii de piese de schimb, serviciile de urgență, dealerii, autoritățile de reglementare și chiar industria tehnologică sunt toți beneficiari pentru schimbul de date. Este ușor de înțeles de ce marile grupuri  auto nu sunt îngrijorate de scăderea vânzărilor.

Ultimele stiri

  • Categoria de pensionari care ar putea primi bani în plus în 2026. Ce iau în calcul autoritățile
  • O nouă lovitură cruntă pentru Mihaela Rădulescu! Mama vedetei TV s-a stins din viață
  • Grindeanu: „Pentru mine, de azi începe o nouă etapă la Bucureşti, care va fi dificilă”. Șeful PSD, confesiune de față cu Ciolacu – VIDEO
  • Putin, în conferința sa de presă anuală: „Vrem să punem capăt conflictului prin mijloace paşnice”, dar „nu vedem Ucraina pregătită de discuţii” – VIDEO
  • Când poate fi vizitată Catedrala Națională. Patriarhia Română a anunțat programul de sărbători
  • Noi vești de la ANM! Prognoza actualizată pentru Crăciun și Revelion/Cum va fi vremea până la mijlocul lunii ianuarie 2026
  • Nicușor Dan spune că România susține proiectul de acord UE-Mercosur: „Ăsta e motivul” – VIDEO
  • Comunicat de presă COMUNA IRATOȘU
  • UE ne obligă să mai dăm câteva miliarde Ucrainei! Ce s-a întâmplat cu activele rusești
  • A murit profesorul și analistul economic Mircea Coșea
  • Exit mobile version