Cauta

De ce brandurile de lux pariază pe rujuri de 160 de dolari și accesorii de 1.400 de dolari

Industria luxului are nevoie de o diversificare a ofertei, în contextul în care se confruntă cu încetinirea la nivel global, tarife vamale americane și presiuni mai mari asupra costurilor

Mult așteptata colecție de produse cosmetice Louis Vuitton a ajuns luna trecută în magazine. Deși rujurile nu sunt ieftine, la 160 de dolari bucata, indică o schimbare mai amplă în rândul jucătorilor din industria luxului, care încearcă să atragă mai mulți clienți, mai ales tineri,  fără a-și dilua oferta principală.

„Cred că este o mișcare foarte potrivită”, a declarat Luca Solca, șeful sectorului de produse de lux globale la Bernstein, pentru CNBC.

Cu renumita artistă de machiaj Pat McGrath în rolul de director creativ, Louis Vuitton speră probabil că gama de 55 de rujuri, 10 balsamuri, 8 palete de farduri și o mini valiză de transport în valoare de 2.890 de dolari  vor convinge fanii din Statele Unite.

Tendința urmează expansiuni similare în domeniul cosmeticelor realizate de mărci precum Prada, Celine și  Dries Van Noten. „Frumusețea este o categorie atractivă din punct de vedere financiar, deoarece oferă un procentaj ridicat al marjei brute, subliniază analiștii de la Bernstein.

Pentru 1400 de dolari, Louis Vuitton vinde acum accesorii extravagante pentru genți. Coach și Longchamp mizează pe tactici similare.

Industria luxului are nevoie de o diversificare a ofertei, în contextul în care se confruntă cu încetinirea la nivel global, tarife vamale americane și presiuni mai mari asupra costurilor.

„Brandurile utilizează strategia din 2015 și 2016”, susține Jelena Sokolova, analist senior la Morningstar, referindu-se la o altă perioadă de criză, pe fondul scăderii cererii din China.

Potrivit unui raport al Bank of America Securities, „clienții mai tineri” au devenit din ce în ce mai interesați de produse premium. ”Pe măsură ce acești clienți urcă pe scara veniturilor, acumulează mai multe active și transferul intergenerațional de avere continuă,  vor controla o parte mai mare din bogăția globală și puterea de consum, susținând astfel tendința structurală a cererii de lux”.

Cecile Cabanis, directorul financiar al LVMH, le-a spus investitorilor ”să se conecteze și cu generația tânără”. Însă brandurile trebuie să găsească un echilibru delicat între extinderea atractivității și păstrarea exclusivității lor.

Rămâne de văzut  dacă ultima fază de diversificare se va dovedi un succes în contextul actual al presiunilor economice și al reducerii cheltuielilor de consum.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • De ce brandurile de lux pariază pe rujuri de 160 de dolari și accesorii de 1.400 de dolari
  • Ce alege România: „Blocăm tot” sau „Plătim tot”?
  • Întâlnire secretă la Viena: cele mai bogate țări europene atacă bugetul UE?
  • Dolarul mai are de pierdut
  • VIDEO. Nicușor Dan admite: Procentul AUR „arată că acei 40% dintre români sunt exasperați”/„Arată o dezamăgire profundă”
  • Mbappe lansează propriul model de ceas de lux, inspirație UCL
  • Israel nu se teme să acționeze împotriva intereselor Americii. Cum rămâne cu relația Trump-Netanyahu?
  • Bărbat reținut de DNA. Ar fi cerut 180.000 de euro pentru a interveni la judecători
  • Craiova scapă doar cu amendă din partea UEFA
  • Exit mobile version