AcasăAfaceriCutremur pe piața asigurărilor, la City Insurance

Cutremur pe piața asigurărilor, la City Insurance

Cutremur pe piața asigurărilor, la City Insurance

City Insurance, liderul pieței de asigurări aflat într-o situație dificilă din care doar anunțatul său cumpărător o poate salva, nu va mai putea vinde, la prețuri preferențiale, asigurări RCA pentru transportatorii din anumite asociații de profil. Deși era mai puțin știut public, compania cerea un tarif fix de 5.900 de lei, mult sub nivelul competitorilor, pentru asigurarea camioanelor de peste 16 tone care aparțineau membrilor UNTRR și FORT, două dintre asociațiile transportatorilor. COTAR, cea mai vocală dintre asociațiile de profil, salută renuțarea la aceste facilități, în timp ce FORT, una dintre asociațiile direct afectate, transmite că este vorba despre „încă o lovitură dură aplicată firmelor de transport”. Industria transporturilor este unul dintre cei mai mari angajatori din România, cu peste 250.000 de oameni doar în zona de șoferi. Decizia a fost luată de Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA), administratorul numit de ASF a cărui principală sarcină este să se asigure că City Insurance, rămasă mult în urmă cu plățile, își va respecta obligațiile asumate prin vânzarea polițelor.

Deși este un fapt mai puțin cunoscut public, City Insurance a avut, încă din 2018, un protocol cu două dintre cele mai mari asociații ale transportatorilor din România prin care membri acestora își puteau achiziționa RCA la un preț preferențial. Inițial a fost vorba de 4.000 de lei per cap tractor, pentru ca ulterior prețul să crească la 5.000 de lei și apoi la 5.900 de lei. Pe lângă prețul mult sub concurență (ps: conform datelor consultate de noi a doua ofertă venea abia undeva la 10.000 de lei), oferta City aducea și avantajul că presupunea un tarif „flat”, adică același preț indiferent de grupa de bonus sau malus în care era înscris vehiculul.

În condițiile în care în cazul camioanelor frecvența daunei sare de 20%, adică două din zece camioane asigurate fac un accident într-un an, acesta era un avantaj important. Pe de altă parte, avantajul oferit de firmă presupunea un discount major față de prețul care ar fi rezultat din calculul actuarial clasic ceea ce înseamnă asumarea unor riscuri substanțial mai mari decât celelalte companii, deci și creșterea riscului de neplată în caz de daună.

Probabil așa a gândit și Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA), instituția care gestionează City Insurance după ce compania a fost supusă unor sancțiuni dure ale ASF, atunci când a decis să suspende oferta specială, începând cu ora 09:00 a zilei de marțí, 29 iunie. FGA este instituția desemnată de ASF să pună ordine la City Insurance și să se asigure că societatea își permite să își achite obligațiile de plată, cu care este rămasă mult în urmă. În varianta în care FGA nu reușește, cu sau fără ajutorul anunțatului cumpărător al City, drumul societății va fi către faliment.

După suspendarea ofertei speciale, prețurile au urcat cu 10-15%, undeva către 6200-6500 de lei, în cazul camioanelor cu un bonus mediu. Potrivit informațiilor transmise, însă, de către Augustin Hagiu, președintele FORT, în cazul camioanelor cu B0 (fără bonus, fără malus), prețul ar fi urcat la 8.000 de lei, adică în creștere cu 40%.

Hagiu, FORT: Este inca o lovitura dura. Era firesc sa se ajunga aici

Anunțul privind anularea ofertei City Insurance a stârnit reacții diferite în lumea asociațiilor de transportatori. COTAR, asociație care reunește și câteva mii de service-uri multe dintre ele cu creanțe de încasat de la City Insurance, salută decizia. Florin Pandele, vicepreședintele COTAR, amintește că a atras atenția că la asemenea tarife City nu își va putea îndeplini obligațiile de plată. Pandele este, de altfel, proprietarul unui dintre grupurile de service-uri care au cerut falimentul City, pentru datorii care depășeau 1 milion de euro. COTAR subliniază că principala sarcină a FGA este aceea de a grăbi plățile restante ale City.

Pe de altă parte, într-un mesaj scurt, Augustin Hagiu, șeful FORT, arată că decizia FGA este doar o altă măsură care lovește în firmele de transport. ”Multumim din inima tuturor celor ce au contribuit la asta. Sa se ingroape in bani le dorim! Ce vor face transportatorii vom vedea. Este inca o lovitura dura. Era firesc sa se ajunga aici. ASF nu a avut curaj decat unde a dorit, in cealalta parte “este baietii” si nu trebuie deranj. Noi platim ca prostii iar ei se ingrasa” , a transmis Hagiu.

Pandele: Salutam decizia FGA de a suspenda niște protocoale cu grave deficiente in relația City cu anumite organizații ale transportatorilor

Florin Pandele a transmis, în numele COTAR, un mesaj care readuce în actualitate demersurile asociației împotriva întârzierilor la plată ale City Insurance. Îl redăm mai jos:

Cristian Roșu

” Salutam decizia FGA de a suspenda niște protocoale cu grave deficiente in relația City cu anumite organizații ale transportatorilor. Am atras atenția încă de acum 2 ani vicepreședintelui ASF, Cristian Rosu, ca este imposibil ca o societate de Asigurari sa își poată acoperi cheltuielile cu daunele vânzând polițe de asigurari cu 40% mai ieftine decât tariful de referință stabilit de ASF.

Timpul ne-a dat din nou dreptate noua, Confederației COTAR , iar Rosu Cristian a primit din pacate încă o bila neagră pentru modul in care a refuzat sa ia măsurile legale necesare, deși cunoaștea foarte bine situația. Din păcate, existau de ani de zile toate indiciile ca societatea are de gând doar sa încaseze banii din polițe RCA , fără sa achite despăgubirile conform legii. In piață s-a afirmat în repetate rânduri că Societatea de asigurari City Insurance s-a folosit de unele organizații ale transportatorilor pentru a-și cumpara liniștea prin diverse contracte de sponsorizare platite din banii asiguratilor , dar gravele probleme nu au putut fi acoperite decat un timp relativ scurt iar acum apare si adevarul despre dansii.

Asa am ajuns astazi ca City sa aibă un deficit de sute de milioane de Euro iar dl Vicepresedinte ASF, numit de Parlament, care cunostea toate problemele fiind informat in nenumarate randuri in scris va trebui sa raspunda si sa gaseasca solutii pentru ceea ce se intampla azi . Cred ca abia din acest moment începe se fie deschisă Cutia Pandorei la City Insurance iar ASF si alte autoritati au obligatia legala sa vada cum sau cheltuit banii milioanelor de asigurati ai City in ultimii 5 ani de zile. Acum cateva luni ASF declara oficial si in fata instantelor de judecata ca City este o societate solida si lichida. Cum au disparut peste noapte sute de milioane de Euro ? Din nefericire, ASF a fost informata in repetate randuru si cunoaște faptul ca City și Euroins încalcă de ani de zile , de sute de ori in mod deliberat zilinic si repetat cu buna știință legea când vorbim de plata despăgubirilor, cele 2 societăți razandu-ti in fata când sunt amenințate de către pagubiti ca vor fi reclamații la ASF. Cât timp ASF refuza sa țină cont de zecile de mii de soluții ale instantelor de judecată in privința interpretării corecte a legii, nu se va rezolva absolut nimic bun pentru consumatori si pagubiti in aceasta piața abuziva. Problemele pieței de asigurari nu constau in schimbarea legii RCA si sunt de fapt probleme de supraveghere a pieței și refuzul autorități de a aplica legea pentru protejarea consumatorilor de asigurari.

Repet legea RCA este o lege buna, una Europeana , o lege cu recomandari UE si copiata dupa legi ca tari din Franta, Germania, Austria, Italia, etc., din pacate ASF trebuie in al 12 lea ceas sa inteleaga ca fara sanctiuni punctuale asa cum este doar unul din articole si anume art 37 nu va putea sa faca nimic. In UE media amenzilor pentru fiecare abatare este de 30.000 de Euro/ dosar de dauna. Deja legea RCA este suprareglementata avand sute de pagini fata de legea din Germania care are doar cateva pagini. Din pacate legea nu se aplica . Noi avem mii de abateri lunar fara nici 1 leu amenda.”

author avatar
Andrei Coman
1.177 afisari

10 COMENTARII

  1. In sfarsit se intampla ceva , nu ce trebuie sau ar trebuie dar e un semn . Acest Fort condus de Hagiu , spaguitul sub forma de sponsorizare de city se va trezi la realitate .

  2. Domnilor Parlamentari ( marea coalitie) cat il mai lasati pe Rosu la conducerea ASF? Deja 3 milione de asigurati isi fac mari griji daca City va intra in faliment. De ce v am votat? Sa ne lasati ca si cei din PSD cu ochii in soare?

  3. Pana nu va intra DNA in asiguratori si ASF nu se va intampla nimic. Acolo sunt multe mizerii care ascund fraude de sute de milioane de Euro si care vor iesii la suprafata. Curaj domnilor de la DNA. Aveti sute de pagini doar din presa cu probe beton, trebuie doar sa vreti sa faceti asta . Timp de 30 de ani nu sa intamplat, daca asta nu inseama protectie atunci noi nu ne mai pricepem la nimic si trebuie doar sa suportam. Verificati de ce Presedintele Badea a fugit dupa numai 1 an de zile desi castiga 20.000 de Euro/ luna sa lipsit.

  4. Lovitura dura ptr camionagii??? WOW, cât tupeu are Hagiu asta! Ei au fost favorizați atâția ani in detrimentul a milioane de șoferi și hagiu are tupeul sa comenteze o măsura normala… Îl vedem cât de curând la știri luat pe sus ptr “contractele de sponsorizare” cel puțin ciudate…

  5. Alooo, poliția, DNA! Apare o gaura de sute de milioane și nu vedem nicio mișcare? Unii dau gaura, alții se fac ca nu văd extrase de cont false și prostii de șoferi păgubiții rămân cu gaura? Chiar ne luați de idioți? Nu mai repara nimeni pe city și f curând nici pe euroins (Adica 80% din piața) si cei din ASF (cu salariile cele mai mari) nu au nicio responsabilitate?

  6. Rosu de la ASF când începe sa dea declarații la DNA? Prea e e ciudat sa girezi atâția ani asiguratorii și când dispar peste noapte sute de milioane de euro el o sa iasă basma curată?

  7. Toată piața știe ca city nu mai achita nimic la nimeni și Hagiu asta încă vrea avantaje? Daca au 20% daune pe lângă 2% noi ceilalți, poate ar trebui sa plătească RCA tot așa, de 10 ori mai mult și tot nu ar acoperi daunele provocate.

  8. Parca era un denunț acum vreo 1 luna cu ce se întâmpla in ASF și nu vedem decât înrăutățirea situației? Care sunt interesele parlamentului? Mușamalizarea incompetentei ASF??? Când pleznește buba cu city și euroins, are FGA atâția bani sa acopere gaura de sute de Miloane de euro?

  9. Cand aveti 15.000 de serv de aurolaci bolnavi mintal , evazionisti si tradatori va meritati soarta . Luati credite de la banci idiotilor sa gaura de la city. Te inchini azi cand toti se inghesuie inca sa mai repare masini pe City , fara bani normal.. Vau mama voastra. Pandele asta si mai prost ca restul de 15.000. Pandele nu esti ma in America, esti intr o tara infecta si corupta. Asa ca soarta iti e scrisa si tie.

    • Din pacate ai dreptate , pandele este singurul fraier care se lupta practic pentru toata lumea(chiar daca o gandeste strict pentru el) , lupta lui e una dreapta intr o tara corupta pana in maduva oaselor . Restul de mii de service uri , sunt o adunatura de prostitute ale asiguratorilor , niste milogi lasi . Sa si merite soarta daca s dobitoci nu au curaj niciodata sa ia atitudine . De la Astra incoace , doar acest Pandele a rabufnit si luptat inclusiv pentru drepturile acestor lasi .

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger