Cauta

Cum să faci profituri grase din blocarea lanțului de aprovizionare

Lanțurile de aprovizionare au fost rareori supuse unei presiuni mai mari decât în perioada pandemiei, dar această situație  a dus la profituri uriașe pentru companiile de transport maritim și poștale.

Doi giganți europeni ai logisticii – Maersk și Deutsche Post (proprietarul curierului DHL) – au obținut venituri record, la fel cum a făcut compania americană de livrare United Parcel Service.

Directorul general al grupul danez Maersk, Soren Skou, a anunţat că se aşteaptă ca performanţa „excepţional de solidă” din primul trimestru să continue şi în restul anului, pe fondul cererii ridicate de containere de transport maritim din China către SUA.

„Cererea solidă, cauzată de blocaje şi de deficitul de capacitate şi de echipamente, a dus la un nivel ridicat record al tarifelor de navlosire”, a explicat Soren Skou. Aceşti factori au determinat Maersk să-şi revizuiască în creştere estimările anuale privind profitul înainte de taxe şi dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA) la 13 – 15 miliarde de dolari, de la 8,5 – 10,5 miliarde.De asemenea, compania a îmbunătăţit previziunile privind creşterea cererii de containere pe plan global la 5 – 7%, de la 3 – 5%.

“Factorii Covid susțin industria logistică”, notează Bloomberg. Porturile sunt blocate, iar companiile de livrare au impus taxe suplimentare pentru a compensa costurile mai mari legate de pandemie. Blocarea de aproape o săptămână a Canalului Suez și explozia Covid din India au exarcebat problemele legate de dispinibilitate și prețuri. Tarifele de transport din China s-au dublat în ultimul an.

Între timp, piețele înguste de expediere au forțat clienții Deutsche Post să trimită colete printr-o livrare expres mai scumpă.  O procedură care a ajutat compania să obțină o marjă de profit operațională impresionantă de 17,5% în perioada ianuarie-martie. Șeful Deutsche Post, Frank Appel, recunoaște că firma sa se află într-un “loc privilegiat”. Prin urmare, furnizorii de livrare expres și transport maritim de containere s-au consolidat prin fuziuni și alianțe, contribuind la consolidarea puterilor lor de stabilire a prețurilor.

Ultimele stiri

  • Horoscop 20 august 2025 – Aveți nevoie să vă reîncărcați bateriile
  • Alege ce citești
  • Mulțumim, USR! Mulțumim, Nicușoare: nu mai contăm deloc!
  • Ceferiștii ies în stradă: ”Opriți privatizarea companiei!”
  • Chelsea, obligată să vândă de 350 de milioane!
  • Control total. Datele personale ale turiștilor ajung în posesia tuturor instituțiilor guvernamentale
  • România, la cel mai jos nivel. Se importă, la greu, energie din Ucraina
  • Șocant! Carlo Ancelotti nu îl convoacă pe Vinicius jr la națională!
  • Bank of America: Era mega-companiilor „s-ar putea să se fi încheiat”
  • 2025 copy paste 1988
  • Exit mobile version