Cauta

Cum să faci profituri grase din blocarea lanțului de aprovizionare

Cum să faci profituri grase din blocarea lanțului de aprovizionare - Ziarul National

Lanțurile de aprovizionare au fost rareori supuse unei presiuni mai mari decât în perioada pandemiei, dar această situație  a dus la profituri uriașe pentru companiile de transport maritim și poștale.

Doi giganți europeni ai logisticii – Maersk și Deutsche Post (proprietarul curierului DHL) – au obținut venituri record, la fel cum a făcut compania americană de livrare United Parcel Service.

Directorul general al grupul danez Maersk, Soren Skou, a anunţat că se aşteaptă ca performanţa “excepţional de solidă” din primul trimestru să continue şi în restul anului, pe fondul cererii ridicate de containere de transport maritim din China către SUA.

“Cererea solidă, cauzată de blocaje şi de deficitul de capacitate şi de echipamente, a dus la un nivel ridicat record al tarifelor de navlosire”, a explicat Soren Skou. Aceşti factori au determinat Maersk să-şi revizuiască în creştere estimările anuale privind profitul înainte de taxe şi dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA) la 13 – 15 miliarde de dolari, de la 8,5 – 10,5 miliarde.De asemenea, compania a îmbunătăţit previziunile privind creşterea cererii de containere pe plan global la 5 – 7%, de la 3 – 5%.

“Factorii Covid susțin industria logistică”, notează Bloomberg. Porturile sunt blocate, iar companiile de livrare au impus taxe suplimentare pentru a compensa costurile mai mari legate de pandemie. Blocarea de aproape o săptămână a Canalului Suez și explozia Covid din India au exarcebat problemele legate de dispinibilitate și prețuri. Tarifele de transport din China s-au dublat în ultimul an.

Între timp, piețele înguste de expediere au forțat clienții Deutsche Post să trimită colete printr-o livrare expres mai scumpă.  O procedură care a ajutat compania să obțină o marjă de profit operațională impresionantă de 17,5% în perioada ianuarie-martie. Șeful Deutsche Post, Frank Appel, recunoaște că firma sa se află într-un “loc privilegiat”. Prin urmare, furnizorii de livrare expres și transport maritim de containere s-au consolidat prin fuziuni și alianțe, contribuind la consolidarea puterilor lor de stabilire a prețurilor.

Ultimele stiri

  • Bolojan ar vrea ca toată lumea să se pensioneze la 65 de ani: „Trebuie să eliminăm posibilitățile de pensionare anticipată”/Ce spune premierul despre ajutoarele de șomaj
  • Apar noi detalii în scandalul momentului! Ce ar fi declarat complicele fostului ministru Răzvan Cuc la DNA/Instanța decide dacă cei doi vor ajunge în arest preventiv
  • Părinții, în alertă! Mai mulți copii de la o grădiniță din Drobeta-Turnu Severin, la spital cu simptome de toxiinfecție alimentară
  • Alunecare de teren, pe DN1, în zona localității Cornu. Circulația, restricționată parțial/Anunțul autorităților
  • Ședință tensionată a Coaliției, după votul PSD la moțiunea împotriva Dianei Buzoianu. Ce subiecte-cheie sunt pe agenda discuțiilor
  • O brad frumos…
  • Horoscop 17 decembrie 2025 – Ești un luptător
  • Alege ce citești
  • George Simion lansează „Opoziție Totală”: AUR cere alegeri anticipate și război total cu Guvernul Bolojan
  • Declarația lui Ilie Bolojan care pune pe jar sistemul sanitar
  • Exit mobile version