AcasăAfaceriCum riscă mașinile electrice să rămână fără curent

Cum riscă mașinile electrice să rămână fără curent

Simplu: deși vânzările acestor mașini sunt în plină expansiune în Europa, infrastructura de încărcare nu ține pasul.

Este o realitate, investițiile în această industrie le depășesc pe cele din infrastructură.

„Situația este potențial foarte periculoasă, deoarece am putea ajunge foarte curând la un punct în care absorbția mașinilor electrice se va opri dacă șoferii își dau seama că pur și simplu nu există suficiente puncte de încărcare”, avertiza Eric-Mark Huitema, lobbyist la Bruxelles pentru Asociația Producătorilor de Automobile Europene (ACEA).

Întrebarea “ce ar trebui să vină primele – încărcătoarele sau mașinile?” e de domeniul trecutului în contextul unui boom al automobilelor „curate”.

În august, vehiculele electrice și hibrizii plug-in au depășit pentru prima dată vânzările de mașini diesel – reprezentând 21% din vânzări(20% pe motorină).

Aceasta este o schimbare uluitoare, comentează Politico: cu doar cinci ani în urmă mașinile diesel reprezentau jumătate din totalul înmatriculărilor noi în Europa de Vest, față de 4% pentru full electrice și hibrid împreună.

“Nu este posibilă o infrastructură numai cu încărcătoare la Lidl și Aldi”

Dar, în timp ce vânzările de mașini electrice în întreaga UE au crescut de șase ori între 2017 și 2020, numărul punctelor de încărcare a ajuns la doar 200.000 de unități – vizibil insuficient.

Mai ales că majoritatea acestor puncte disponibile sunt concentrate în țările europene mai bogate și sunt operate de diferite firme, folosind diferite sisteme de plată.

„Nu este posibil să construim o infrastructură cuprinzătoare numai cu încărcătoare la Lidl și Aldi”, a spus Johannes Pallasch, care supraveghează planurile pentru rețeaua de încărcătoare a Germaniei .

Guvernul de la Berlin a convenit la începutul acestui an să cheltuiască 5,5 miliarde de euro până în 2024 pentru finanțarea de noi puncte de încărcare, în timp ce ministrul transporturilor, Andreas Scheuer, a declarat că este în discuții cu Tesla despre deschiderea accesului la supraalimentatoarele sale.

Comisia Europeană dorește instalarea unui milion de puncte în întregul bloc până în 2025, o creștere de cinci ori. Împinge țările să utilizeze alocarea fondului de recuperare a pandemiei pentru astfel de scheme, dar nu va fi ușor.

Nu doar că există prea puține încărcătoare, ci sunt grupate împreună în jumătatea mai bogată a continentului. De exemplu, în Olanda, există 47,5 puncte de încărcare la 100 de kilometri de autostradă. Dar în Polonia, o țară de aproape opt ori mai mare, există doar unul pentru fiecare 250 de kilometri.

Aceasta reflectă o scădere bruscă a vânzărilor. Olanda are  275.000 de mașini electrice pe drum sau peste 3% din total.  În Polonia circulă  doar 28.000 de mașini curate față de  peste 24 de milioane clasice(0,1%).

Fiecare încărcător rapid costă de obicei aproximativ 200.000 EUR pentru instalare. În plus, mașinile electrice second-hand vor migra spre est de pe piețele de top, precum Olanda, Belgia, Norvegia, Suedia și Germania, și vor găsi țări în urmă cu rețeaua de încărcare.

Peter Badik, cofondatorul Greenway, o companie care gestionează alimentarea  în Polonia și Slovacia, estimează că ar putea dura trei ani până când se va crea o conexiune eficientă în toată Europa.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
615 afisari

3 COMENTARII

  1. Dar cine pwula mea are nevoie de masini electrice, asta e intrebarea ? Numai tefelistii si hamsterii dublu vaxinati in cap, docili si gata dresati, in rest nici un om integ la cap nu se baga la asa ceva !! Electric car is shit, so just pfuck them 🙂

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger