Cauta

Cum „luptă” tehnologizata Germanie cu influența Chinei: mașina poporului, cu software Huawei

Volkswagen a purtat discuții pentru a utiliza software-ul Huawei în mașinile sale din China, în speranța de a impulsiona eforturile slabe de a revendica o cotă din cea mai mare piață de vehicule electrice din lume.

Operațiunea de software proprie a VW, Cariad, a fost afectată de probleme de la crearea sa în 2020, inclusiv ratarea bugetului și întârzieri care au dus la rețineri în lansarea noilor vehicule electrice, cum ar fi Audi Q6 e-tron și Porsche Macan.

Tulburările l-au determinat pe Oliver Blume, directorul general al VW, să îi demită luna aceasta pe aproape toți directorii de top ai Cariad.

Volkswagen  vinde în general mai multe mașini decât orice alt producător din China, dar pe piața în creștere rapidă și potențial profitabilă a vehiculelor electrice, marca se află pe locul nouă, în urma unor rivali precum Tesla și BYD – companie susținută de magnatul american Warren Buffett, cu o cotă de piață de 2%.

Grupul german a stabilit recent o strategie „în China, pentru China” și a anunțat în ultimii ani investiții de miliarde de euro în vehiculele autonome.

De asemenea, a depus eforturi pentru a-și moderniza platforma de operare existentă cu funcțiile sofisticate de divertisment și de asistență la condus pe care consumatorii chinezi le așteaptă de la vehiculele mai noi.

O mișcare a VW de a stabili legături mai strânse cu grupuri tehnologice chinezești, precum Huawei, ar veni în ciuda eforturilor depuse de SUA și Europa de a-și reduce expunerea față de China.

Gigantul Huawei a devenit un simbol al tensiunilor dintre SUA și China de când Washingtonul și-a exprimat îngrijorarea că infrastructura sa de telecomunicații reprezintă un risc pentru securitatea națională. Americanii i-au interzis accesul  la tehnologia semiconductorilor și au solicitat licențe speciale pentru ca grupurile din țară să vândă către compania chineză.

Arno Antlitz, directorul financiar al VW, a declarat săptămâna trecută că următoarea platformă software pentru mărcile sale premium, precum Audi și Porsche, va fi lansată anul viitor, în timp ce o platformă planificată de conducere autonomă a fost amânată pentru 2027 sau 2028.

Tu Le, fondator al Sino Auto Insights, o companie de consultanță din Beijing, susține că eforturile constructorilor auto străini „pentru a pune ceva competitiv pe drumurile chinezești” au creat în cele din urmă o oportunitate pentru Huawei.

Ultimele stiri

  • Scandal la Mangalia: Repetă Mohammad Murad rețeta ilegală din 2020?
  • PSD continuă să aloce fonduri uriașe pentru a păstra ritmul investițiilor în infrastructură
  • Horoscop luna iunie 2024 – pentru toate zodiile. Noroc şi reuşite în multe activităţi. Planurile de călătorie ţin capul de afiş
  • Românii care îşi pot pierde „leafa” din cauza noilor prevederi din Legea Pensiilor 2024. Seniorii care riscă să rămână fără bani
  • Planul Oficial al lui Sebastian Burduja pentru București, dezvăluit românilor din Capitală
  • Zile libere legale pentru români în luna iunie 2024. Cei mai mulţi au 3, dar există şi norocoşi care primesc 4
  • Veşti proaste despre Kate Middleton după anunţul că se luptă cu cancerul!
  • Traian Băsescu, avertisment pentru Klaus Iohannis: „Liderii statelor NATO se feresc să fie șantajați”
  • Guvernul României, pus la colţ! Trebuie să plătească 42 de milioane de euro către băieţii deştepţi din energie
  • Mai este profitabil să investeşti într-un apartament, în 2024? Ce câştig îţi poate aduce o afacere în imobiliare
  • Exit mobile version